رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی به ۴۲ درصد کاهش یافت

شریف زاده گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی به کمترین میزان رسیده و در آیتم های مختلف بین ۳۵ تا ۴۲ درصد گزارش شده که از میانگین کشوری کمتر است.

«غلامرضا شریف‌زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور که از روز شنبه (۱۳ آذر) اعمال شد، شهرستان طبس در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های فردوس و نهبندان در وضعیت نارنجی(پرخطر)، شهرستان‌های خوسف و زیرکوه در وضعیت آبی(کم‌خطر) و بقیه شهرستان‌های خراسان جنوبی در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت قرمز طبس، تصریح کرد: اطلاعات بیمارانی که طی دو هفته گذشته تست ملکولی مثبت داشتند و یا به لحاظ تشخیص بالینی مشکوک به کرونا بودند در سامانه ثبت اطلاعات بیماران مشکوک به کرونا ثبت می شود و وزارت بهداشت نیز بر اساس همین سامانه وضعیت کرونا در شهرهای مختلف را اعلام می کند و چون موارد مثبت کرونا در شهرستان طبس افزایش داشته است رنگ بندی آن به قرمز تغییر کرده است.

 

وی افزود: موارد مشکوک به کرونا در این سامانه ثبت است و با وجود اینکه بعد نتیجه تست ملکولی بیمار منفی می شود اما همین موارد مشکوک نیز در محاسبه رنگ بندی اعمال می شود.

 

شریف زاده در ادامه گفت: قرار گرفتن طبس در نقطه اتصال پنج استان بزرگ کشور و مسیر تردد بالای زائر و مسافر، بازگشایی مدارس، عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و برگزاری مراسم مختلف نقش موثری در شیوع کرونا در این شهرستان دارد.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی با هشدار درباره سهل‌انگاری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان، تأکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی به کمترین میزان رسیده و در آیتم های مختلف بین ۳۵ تا ۴۲ درصد گزارش شده که از میانگین کشوری کمتر است.

 

وی یادآور شد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به ۴۶.۴۶ درصد رسیده است که نسبت به هفته‌های قبل روند کاهشی دارد.

 

گفتنی است؛ از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون ۸۶ درصد از جامعه هدف بالای ۱۲ سال استان نوبت اول و ۷۳ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. بیشترین درصد افراد واکسینه در شهرستان‌های بیرجند و فردوس هستند و کمترین آمار متعلق به شهرستان‌های درمیان و زیرکوه است.

 

 

کد خبر 1123815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha