بیش از ۲۲۶ هزار نفر در لنگرود واکسینه شدند

عاشوری گفت: تا به امروز ۲۲۶ هزار و ۸۰۸ دز واکسن در شهرستان لنگرود تزریق شد که۹۴.۵ درصد نوبت اول و۸۵.۳ درصد هم نوبت دوم را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، « الهام عاشوری »  در جلسه ستاد مقابله با کرونا که امروز ( دوشنبه، ۱۵ آذر) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: تنها هفته ای است که کشور در وضعیت پایدار قرار دارد و اکثر شهرهاددر وضعیت آبی قرار دارند و با توجه به سطح واکسیناسیون در سطح کشور این وضعیت پایدار دور از انتظار نبود.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان لنگرود با بیان اینکه شهرستان لنگرود در  دو هفته اخیر در وضعیت آبی قرار دارد، تصریح کرد: از ۲۲ بهمن ۹۹ واکسیناسیون در سطح شهرستان آغاز شد که تا به امروز ۲۲۶ هزار و ۸۰۸ دز واکسن در شهرستان تزریق شد که ۹۴.۵ درصد نوبت اول و ۸۵.۳ درصد هم نوبت دوم را دریافت کردند.

 

عاشوری با اشاره به امار واکسیناسیون از لحاظ جمعیت تحت پوشش، افزود: در کل شهرستان  ۸۵.۸۷ درصد نوبت اول و ۷۸.۶۲ درصد نوبت دوم و سه درصد هم نوبت سوم واکسن انجام شد.

 


وی جمعیت روستایی تحت پوشش در نوبت اول  را ۸۷.۹۸ درصد و نوبت دوم ۸۱.۵درصد و چهار درصد هم در نوبت سوم اعلام و خاطرنشان کرد: در جمعیت شهری هم  در نوبت اول ۸۳.۵ درصد و نوبت دوم ۷۴.۶ درصد و دو درصد هم در نوبت سوم تزریق شد.

 

عاشوری ادامه داد: در جمعیت سامانه سیب، ۶ هزار و ۸۱۸ نفر در شهرستان نوبت اول را دریافت نکردند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان لنگرود گفت: از ۹ هزار و ۳۶۰ دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ ساله در شهرستان، ۱۰۴ درصد در نوبت اول ( جمعیت مهمان) و ۸۵ درصد در نوبت دوم تزریق واکسن انجام شد که دانش آموزانی که نوبت دوم واکسن آنها رسیده حتما به مراکز  تزریق واکسن مراجعه کنند.

 

عاشوری، رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان را  کمرنگ دانست و اذعان کرد: استفاده از ماسک به حداقل ممکن رسیده است و علی رقم اینکه سویه جدیدی از بیماری کووید کشف شده که نسبت به سویه دلتا خطرناک تر  و تعداد جهش ژنتیکی " امیکرون" زیاد است اما تنها راه کنترل این سویه رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری و استفاده از ماسک و واکسیناسیون است.

 

 

کد خبر 1124066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha