مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه شیراز برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس پیشین و سرپرست جدید دانشگاه شیراز با حضور مجازی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، مراسم تودیع و معارفه رئیس پیشین و سرپرست جدید دانشگاه شیراز، امروز (دوشنبه 15 آذر) با حضور مجازی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

«محمدعلی زلفی گل»، ضمن ارتباط مجازی با این مراسم با تاکید بر تاسیس خوابگاه‌ های متاهلی در دانشگاه‌های کشور گفت: این امر مهم با تاسی از دانشگاه شیراز مورد توجه وزارت علوم قرار دارد و دانشگاه شیراز در شمار معدود دانشگاه هایی است که به دانشجویان متاهل خوابگاه ویژه تعلق می دهد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تلاش اساتید دانشگاه شیراز برای تاسیس دوران دکتری برای نخستین بار در کشور قابل قدردانی است و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویان کشور برای تحصیل عازم کشور‌های دیگر می شدند.

وی اضافه کرد: پس از دانشگاه شیراز، سایر دانشگاه‌ ها به تاسی از این دانشگاه، دوران دکتری تاسیس کردند و جامعه دانشگاهی باید در وحدت، دوستی، محبت و مدارا سرلوحه جامعه باشند.

«هاشم داداش ‌پور»، نیز در این مراسم گفت: لازم است تا میان نهاد‌های عملی مختلف در کشور هم افزایی ایجاد شود و بدون توجه به زیرساخت ‌ها و رفع ضعف‌ ها، رسیدن به دانشگاه تمدن ساز و مرجعیت علمی محقق نمی شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: نگاه‌های جزیره‌ ای به آموزش عالی نگران کننده است و باید از چنین اقداماتی پرهیز شود.

وی با گرامیداشت روز دانشجو بیان کرد: فعالیت ‌های آموزشی و پژوهشی در کشور باید با احیای هویت تمدنی کشور توام شود و دانشگاه‌ های ما هنوز ماموریت محور نشده ‌اند که بتوانند مشکلات محلی خود را رفع کنند.

حجت الاسلام «جواد نیری» نیز در این مراسم گفت: تلاش های «حمید نادگران»، رئیس پیشین داشنگاه شیراز در چهار سال گذشته ثمربخش و قابل تقدیر است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز ادامه داد: برخورداری از بینش تمدنی به علم و فناوری، بزرگترین مولفه ریاست دانشگاه بوده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه ها باید برای تحقق تمدن نوین اسلامی کار کنند و این نگاه باید همواره مورد تقویت قرار بگیرد.

«محمد موذنی»، نیز با تاکید بر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: این مهم در دستور کار دانشگاه شیراز قرار دارد و برای تبدیل این دانشگاه به دانشگاه تراز انقلاب اسلامی تلاش خواهیم کرد.

رئیس جدید دانشگاه شیراز افزود: دانشگاه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، مبدا تمام تحولات است و اگر دانشگاه یک کشور اصلاح شود آن کشور نیز اصلاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: دانشگاه تراز انقلاب اسلامی در قبال مشکلات جامعه و صنعت خود را مسئول می داند و برای رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و پدیده کم آبی چاره اندیشی می کند.

«حمید نادگران»، رئیس پیشین دانشگاه شیراز نیز گفت: دانشگاه شیراز با تلاش موثر در بحران کرونا اجازه نداد تا وقفه ‌ای در آموزش فرزندان این مرز و بوم و امور مختلف دانشگاه ایجاد شود و همواره بر تعامل سازنده و هم افزایی با سایردستگاه‌ های اجرایی و غیراجرایی استان در دوران مدیریت خود در این دانشگاه تاکید داشته ام.

کد خبر 1124070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha