تیم های بازرسی بر استاندارد کالا نظارت می کنند

قنبریان از برنامه ریزی به عمل آمده در راستای تقویت و توسعه نظام استاندارد خبرداد و گفت: تیم های بازرسی بر استاندارد کالا نظارت می کنند.

«مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: تیم های بازرسي و نظارت بر استاندارد کالا و خدمات نظارت می کنند.

 

وی از برنامه ریزی به عمل آمده در راستای تقویت و توسعه نظام استاندارد خبرداد و افزود: در قالب تیم های بازرسی بر مراكز تمركز، توزيع و فروش و نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا در راستاي حفظ و صيانت ازحقوق مصرف كنندگان و توليدكنندگان نظارت می شود.

 

نمک های بانی و سالی غیر استاندارد هستند

 

وی بیان کرد: در بازرسی کارشناسان از مراکز عرضه مشخص گردید فرآورده نمک خوراکی با نام تجارتی بانی و سالی دارای نشان استاندارد جعلی می باشد.

 

قنبریان گفت: بر اساس ماده 40 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید، توزیع و عرضه محصولات مشمول مقررات استاندارد اجباری بدون دریافت مجوز استاندارد، ممنوع می باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: شهروندان باید قبل از خرید فرآورده های مشمول استاندارد اجباری، به نشان استاندارد و کد ده رقمی ذیل نشان استاندارد توجه کنند. با ارسال کد ده رقمی به سامانه پیامکی 10001517 می توان از اصالت و اعتبار نشان استاندارد، اطمینان حاصل کرد.

 

برخورد قاطع با واحد های تولیدی متخلف

 

مدیرکل استاندارد لرستان همچنین از برخورد قاطع با واحد های تولیدی متخلف در امر استاندارد خبرداد و افزود: یک واحد تولیدی صنایع غذایی در استان لرستان به دلیل تخلف، به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

 

قنبریان افزود: بر اساس رای صادره توسط دادگاه کیفری در آذر ماه سال جاری، یک واحد تولیدی که اقدام به تولید و عرضه فرآورده مشمول استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه استاندارد نموده بود، به پرداخت 250 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید.

 

وی اظهار کرد: به استناد ماده 40 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید کالاها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تأییدیه آن جرم محسوب می گردد و مرتکبان به مجازات های تعیین شده با حکم دادگاه محکوم می شوند.

کد خبر 1124370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha