کانون های فهما فعالیت ها فرهنگی هنری مساجد را توسعه می دهند

شریفی گفت: راه اندازی کانون های فهما در کنار مساجد راهکاری مناسب برای توسعه فعالیت ها فرهنگی هنری است.

«ابراهیم شریفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: کانون‌ های فهما زمینه ‌ساز رشد و پویایی نوجوانان و جوانان در مناطق شهری و روستایی هستند و تخصصی کردن این کانون ‌ها زمینه ‌ساز تحقق اهداف و جذب مخاطبان به سمت فعالیت‌ های فرهنگی هنری مساجد خواهد بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به دلیل ارتباط روزمره با اقشار مختلف مردم به خصوص نسل جوان می تواند در راستای بسیاری از اهداف مورد نیاز جامعه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، نقش آفرینی کند.

 

وی ابراز کرد: استان چهارمحال و بختیاری با دارا بودن ۴۴۶ کانون فرهنگی هنری در مساجد زمینه ‌ساز جذب جوانان و نوجوانان در سطح شهر و روستا در فعالیت‌ های فرهنگی و مسجدی شده و حتی در ایام شیوع ویروس کرونا توانسته ‌اند اقدامات گسترده‌ای از جمله بهره‌گیری از فضای مجازی برای گسترش فعالیت ‌های خود انجام دهند.

 

شریفی گفت: راه اندازی کانون های فهما در کنار مساجد راهکاری مناسب برای توسعه فعالیت ها فرهنگی هنری است.

 

این مقام فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نقش اساسی مسجد آگاه سازی و به تصویر کشیدن اهداف مهم انقلاب و هدایت جامعه به سمت رشد اجتماعی و دینی است و مسجد به عنوان مرکز شکل‌گیری حرکت‌های مردمی به ویژه در دوران پهلوی بوده است و این نقش، نقش واقعی تعیین کننده در فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی اقشار مختلف جامعه به ویژه شخصیت‌های اثرگذار است.

 

وی با تاکید بر اینکه مسجد هسته مقاومت فرهنگی به شمار می‌رود و دارای فعالیت‌های فرهنگی است گفت: مساجد محل حضور همه اقشار، از همه گروه‌ های سنی هستند و کانون ‌های فرهنگی هنری یکی از ارکان ‌های مهمی است که موجب تقویت مسجد می‌شود.

 

کد خبر 1124409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha