گزارش شبستان از تدارک شهرستان های شمالی استان کرمان برای بزرگداشت هفته مقاومت

جمعی از فرمانداران استان کرمان به ارائه مهمترین برنامه های تدارک دیده شده برای هفته مقاومت از ۱۰ تا ۱۶ دی ماه و بعضاً ایام قبل و بعد از این بازه زمانی، پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ کمیته شهرستانی ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی یکی از کمیته های فعال این ستاد به شمار می رود که هم سال گذشته و هم امسال با برگزاری جلسات منظم و برنامه ریزی شده در تدارک برنامه های فاخری برای بزرگداشت شهید سلیمانی است.

 

 

مسئولیت این کمیته با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و دبیری آن با سیدابراهیم یزدی از جانبازان و پیشکسوتان و مسئول تبلیغات لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس است.

 

 

این کمیته طی تشکیل جلساتی که در آن از طریق ارتباط ویدیوکنفرانس با فرمانداری های سراسر استان، برنامه های شهرستانی بزرگداشت شهید سلیمانی را بررسی می کند، در حال فعالیت است.

 

 

در نشست اخیر این کمیته که ارتباط با فرمانداری های شمال استان کرمان برقرار شد، جمعی از فرمانداران به ارائه مهمترین برنامه های تدارک دیده شده در هفته مقاومت از ۱۰ تا ۱۶ دی ماه و بعضاً ایام قبل و بعد از این بازه زمانی پرداختند.

 


بر همین اساس، علی زهرودی، فرماندار شهرستان انار با اشاره به اینکه با توجه به تقارن با ایام فاطمیه، مراسمی به مدت پنج شب در نظر گرفته شده، افزود: برنامه اصلی سالگرد چهارشنبه شب ۱۵ دی ماه همراه با یاددواره شهدای شهرستان برگزار می شود.

 

 

وی افزود: از آنجا که شهرستان انار یکی از مبادی های ورودی استان است، برنامه ریزی شده تا چهار موکب به پذیرایی از زوار برون استانی حاج قاسم بپردازند ضمن اینکه برنامه های ورزشی، قرائت دعای ندبه،
جشنواره استانی قرآن مدهامتان و هفته فرهنگی انار در ۱۸ دی ماه نیز برای ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی پیش بینی شده است.

 

 

مجید زند اقطاعی، فرماندار بافت هم از تشکیل کمیته های هفت گانه علمی ستادشهرستانی بزرگداشت دومین سالگرد شهید سلیمانی و ۲۷ برنامه اصلی از جمله شب شعر مقاومت، سرودهای پاتوقی در سطح شهر، پویش ندر خون، برگزلری نشست بصیرتی، مسابقات ورزشی، رزمایش خدمات مؤمنانه، نصب تمثال شهید سلیمانی در شهر و روستا خبر داد.

 

 

وی برپایی منبر مجازی، اردوی جهادی و کاروان خدمت، اعزام کاروان به مرقد شهید سلیمانی، مسابقات نقاشی و قرآنی هم اشاره و بیان کرد: برنامه شاخص شهرستان یادواره شهدا و بزرگداشت شهید سلیمانی در ۱۶ دی ماه است که البته روز قبل یعنی ۱۵ دی ماه همایش ملی «تربیت سیاسی در مکتب سردار سلیمانی» به میزبانی دانشگاه آزاد برگزار می شود.

 

 

سیدحسن میرصادقی، فرماندار بردسیر هم از برگزاری بزرگداشت شهدای فاطمیون و مدافع حرم، پویش خدمات عمرانی در مناطق کم برخوردار با احداث حمام و...، برگزاری مراسم عمومی سالگرد در ۱۳ دی ماه خبر داد.

 

 

علی صادق زاده، فرماندار زرند با بیان اینکه برنامه های متنوعی در جلسات مختلفی که برای ایام سالگرد برگزار شده، تدارک دیدیم که برنامه محوری ۱۶ دی با سخنرانی سردار آبنوس برگزار می شود؛ اظهار کرد: راه اندازی حسینیه سیار در روستاها توسط اداره تبلیغات اسلامی با توجه به ایام فاطمیه، تئاتر مقاومت، نمایش ۱۲ غرفه از زندگی شهید سلیمانی، تببین مکتب حاج قاسم در مدارس و برخی افتتاحیه ها از دیگر برنامه های سالگرد در شهرستان زرند است.

 

 


سهراب بهاءالدینی، فرماندار سیرجان نیز زمان برگزاری برنامه محوری این شهرستان در هفته مقاومت را ۱۵ دی ماه همراه با حضور سردار کاجی اعلام و بیان کرد: اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم، برپایی ۱۵ موکب به دلیل ورود زائران از فارس و هرمزگان، نصب دو المان، برگزاری یادواره شهدا در محلات‌، توزیع بسته های معیشتی، اجرای برنامه فرهنگی در مدارس، میز خدمت در محلات و روستاها، شب شعر مقاومت، فعال شدن کمیته صلح و سازش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از دیگر برنامه های هفته مقاومت است.

 

 


قاسم شمسی، سرپرست فرمانداری شهربابک هم خدمات رسانی به مناطق محروم، آغاز پروژه های آبرسانی به ۲۰ روستا، نمایشگاه عکس، برگزاری یادواره شهدای حادثه تشییع، تدارک برنامه محوری هفته مقاومت در ۱۸ و یادواره شهدا در ۱۹ دی ماه  را به عنوان برنامه های هفته مقاومت در شهربابک اعلام کرد.

 

 

پس از علی اکبر پورمحمدی، فرماندار رفسنجان که از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم با محوریت شهدای مقادمت، اجرای برنامه محوری در ۱۳ دی خبر داد؛ فرمانداران راور، کوهبنان و ارزوئیه نیز به پیش بینی برنامه هایی برای ایام سالگرد اشاره کردند.

 

 

علی بابایی، فرماندار کرمان هم با اعلام اینکه برنامه های شهرستان کرمان در دو بخش مرکز استان و بخش های راین، ماهان، گلباف، شهداد و چترود پیش بینی شده که جمع بندی نهایی برنامه ها، هفته آینده انجام می شود.

 

 

برنامه های شهرستان رابر به عنوان زادگاه شهید سلیمانی هم توسط امام جمعه این شهرستان اعلام شد که متعاقباً منتشر می شود.

 

 

بر اساس این گزارش، شهرستان های جنوبی استان قرار است عصر امروز، چهارشنبه(۱۷ آذر) برنامه های خود را اعلام کنند.
 

کد خبر 1124556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha