دانشجویان در راه علاج مشکلات بشر گام‌های موثری بردارند

آیت الله عبادی با بیان اینکه امروز وقت کار و تلاش و سرآغاز یک حرکت جدید است، گفت: دانشجویان باید بیش از همه در راه علاج مشکلات بشر گام‌های موثری بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۷ آذر) در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند ضمن گرامیداشت روز دانشجو، اظهار کرد: امروز جامعه بشری مریض است و این مرض طاقت را بر اهل زمین تنگ کرده است، موفقیت وقتی در جامعه حاصل خواهد شد که پیکره جامعه بشری معاینه شود تا مریضی او مشخص شود تا بعد متناسب با آن به علاجش برخیزیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ما چه در طول تاریخ و چه در زمان حال تلاش های زیادی به صورت یک سویه در جهت علاج مریضی جامعه انجام داده‌ایم، اگر یک وبا، طاعون یا کرونا بیاید قرنطینه ها، معاینه ها و محدودیت های بهداشتی شروع می شود که باید هم باشد اما نباید در این خلاصه شود، امروز جامعه بشری مریض است و دیروز هم مریض بوده و مرض‌ها را به ارث برده است منتهی امروز همه امور سرعت پیدا کرده است بنابراین آثار این بیماری هم فراگیر شده و کار بشر را به اینجا رسانده است.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: تلفات بیماری های خاص در یکصد سال گذشته به صورت سرانگشتی مجموعا چقدر است؟ شما آمار این تلفات را با تلفات جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و جنگ تحمیلی بلوک شرق و غرب و مرتجعین منطقه علیه جمهوری اسلامی که خودش یک جنگ جهانی بود را مقایسه کنید، این جنگ ها برای چه بوده است؟ چرا این میکروب شناسایی نمی‌شود و راهکار دفع و رفع آن مطرح نمی‌شود؟

 

وی با طرح این سوال که چرا در جهت از بین بردن ضایعاتی که در زمینه فرهنگی از اعتیاد گرفته تا شرب خمر و فسادهای اخلاقی داریم همکاری نمی شود، افزود: آنچه به عنوان انواع بیماری های عفونی و مرض ها مطرح است، اگر روی این‌ها هم دقیق شوید ملاحظه می فرمایید که به نحوی به مسائل فرهنگی و اخلاقی برگشت می کند که اگر آن ها به جای خودش رعایت شود این بیماری ها به صورت فراگیر توسعه پیدا نمی کند، یک جایی یک ضعف فرهنگی بوده است که این ویروس ها به وجود آمده اند پس بنابراین وجود بیماری ها و مرض هایی که انسان ها به آن مبتلا می شوند به ضعف در امور فرهنگی باز می گردد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه چیزی که باعث رشد بی رویه میکروب و بعد تبدیل آن به یک آفت بزرگ می شود به مسائل فرهنگی و اخلاقی باز می گردد، عنوان کرد: هر ساعت از سطح جهان گزارش دارید که اگر یک نفر در فلان کشور به ویروس جهشی جدید مبتلا شد، چقدر کنترل قوی است، اما میلیون ها نفر در دنیا از گرسنگی و تشنگی یا در بمباران ها و آوارگی‌ها می‌میرند اما آمار اینها را نمی گویند در حالی که اگر یک درصد از دستورات جدی که برای مقابله با کرونا صادر می شود برای آن قرار دهند شرایط تغییر می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه کشورهای اروپایی را منشأ انواع مفاسد در جهان دانست و گفت: ۲۰ سال است که آمریکا مردم افغانستان را به خاک و خون کشیده است، این مردم مظلوم به چه ویروسی دچار شده اند؟ تشییع جنازه و عروسی آن ها را بمباران می کنند و آن ها را آوارده می کنند، هیچ کس هم نمی گوید اسم این میکروب چیست؟

 

وی تصریح کرد: در چندین سال گذشته ۱۰ هزار کودک پناهجو در اروپا ناپدید شدند و اخیر حدود ۱۸ هزار پناهجو در اروپا ناپدید شدند و از این قبیل، چرا کسی در مقابل این جنایات فریاد نزد؟

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه مزاج بشر باید معاینه شود، افزود: امروز جهان را بر مردم تنگ کردند، این کار کیست؟ بوش با راه انداختن یک دروغ  جنگی را راه انداخت و ۲۰ سال افغانستان مظلوم و عراق مظلوم را اشغال کردند و داعش را راه انداختند.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: جوامع حقوق بشری باید اینجا سوال مطرح کنند که اسم این مرض چیست و به وسیله چه کسی به وجود آمده است و راه کنترلش چیست؟ هیچ کس در این باره حرف نمی زند، کشورها را ده ها سال است که اشغال کرده اند و کسی حرف نمی زند آن وقت دنبال کرونا هستند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به جنایت های استکبار جهانی، گفت: آمار کودک هایی که به وسیله غربی ها و اتباع آن ها کشته شدند در ظرف سال های اخیر را می دانید؟ کودک ها را چرا می کشتند و به زندان می اندازند؟ کودک چه جرمی کرده است؟ آن ها علاوه بر کشورهای دیگر در کشورهای خودشان هم افراد را می کشند، آمار زن هایی که در فرانسه به وسیله خودشان کشته می شوند را ببینید که در سال چقدر می شود، انگلیس و آمریکا هم بدتر از فرانسه هستند.

 

وی  با تأکید بر اینکه در هر کاری آگاهی شرط اول است، تصریح کرد: اگر آگاهی و علت یابی کامل و راه علمی را هم جهت علاج مشکل را پیدا کردیم موفق خواهیم بود اما اگر صرفا احساسی عمل کنیم نه تنها موفق نخواهیم بود بلکه بیگانه ما و احساسات ما را به کار خواهد گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: بسیاری از مشکلات داخلی ما این است که طرف ناآگاهانه ورود پیدا می کند و دشمن او را به بازی می گیرد، مانند همین داعش که بسیاری از اعضای آن همان بچه های مسلمان هستند که به خاطر ناآگاهی و احساسی عمل کردن توسط دشمن به بازی گرفته شده اند.

 

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه هوشیاری، بصیرت، علم و دانش باید حرف اول را بزند و همه جوانب کار سنجیده شود و راه های برون رفت همراه با مقاومت ایجاد شود، خطاب به دانشجویان گفت: امروز شما خیلی موفق هستید، اگر شما امروز را در مقایسه با پیروزی انقلاب در نظر بگیرید امروز موفق‌تر از آن روز هستید به جهت اینکه انقلاب با همه عظمتی که شد اما در آن روز باورهای همه مردم دنیا و بسیاری از مردم داخلی چیز دیگری بود و خیلی ها در کشورهای دیگر اصلا چنین چیزی را باور نمی کردند.

 

وی افزود: دشمن در این ۴۰ سال به قول خودش همه گزینه ها را روی میز داشته است، آن‌ها همه آزمون‌ها را انجام دادند و بارها در فتنه هایی که کردند آن ها کار را یکسره تصور می کردند، اما حالا معلوم شد خود آن ها نخواهند بود و در سوریه، لبنان، فلسطین و سایر کشورها هم گروه های مقاومت پیروزی های خوبی داشته اند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه به شرایط خوب ایجاد شده در کشور با روی کار آمدن دولت جدید، مجلس و قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: این‌ها حیات خود را متکی به غرب نمی دانند، امروز دیگر باورها عوض شده است و مردم کشورهای انگلیس، فرانسه و آمریکا هم طرفداران شما هستند تا برسد به منطقه و پیروزی های محور مقاومت که همراه شما هستند.

 

آیت الله عبادی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم شما یک راهی را آمدید و انقلابی کردید و توانستید نظامی را سرپا کنید، این برای دنیا خیلی سخت است، آن ها به هیچ شخص یا گروهی اجازه چنین کاری را ندادند اما شما این کار را انجام دادید و انقلاب به پیروزی رسید و همه فتنه های آن ها خنثی شد، شما از آزمایش پیروز بیرون آمدید.

 

وی با بیان اینکه امروز وقت کار و تلاش و سرآغاز یک حرکت جدید است، تأکید کرد: دانشجویان باید بیش از همه در راه علاج مشکلات بشر گام‌های موثری بردارند، باید دولت اسلامی بیاید که ما در داخل مشکلی نداشته باشیم، این ۱۰۰ روزی که دولت روی کار آمده است واقعا تلاش جانانه ای در راستای خدمت به مردم و اسلام می کنند و انگیزه دارند اما چند نفر نمی توانند کشور را پیش ببرند باید با تداعی اول انقلاب همه هر جا هستیم کارمان را درست انجام دهیم تا کشور درست شود و این یعنی پیروزی همه جانبه است.

 

 

کد خبر 1124820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha