شهرستان های جنوب و جنوب شرق استان کرمان در تدارک برنامه های هفته مقاومت 

شامگاه امشب ۱۷ آذر ماه در آستانه آغاز هفته مقاومت نشست کمیته شهرستانی ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهادت با حضور فرمانداران و جمعی از مسئولین جنوب و جنوب شرق استان کرمان از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۱۷ آذر ماه در آستانه آغاز هفته مقاومت نشست کمیته شهرستانی ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی با حضور فرمانداران و جمعی از مسئولین  جنوب و جنوب شرق استان کرمان از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 

حجت الاسلام «قاسم دانشی» در این نشست، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س)، گفت: ۳۳ عنوان برنامه ویژه دومین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی برای اجرا در شهرستان بم در نظر گرفته شده است.

امام جمعه بم بیان کرد: یکی از این برنامه های محوری، برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی است که سه شنبه شب یعنی یک شب پس از شهادت سردار دلها در مسجد جامع برگزار می‌شود.

وی از شهرستان بم به عنوان دارالصابرین یاد کرد و افزود: عصر روز دوازدهم همزمان با هیجدهمین سالگرد جانباختگان حادثه دلخراش زلزله بم، برنامه محوری سالگرد شهادت این سردار رشید اسلام در محل میدان حضرت امام خمینی برگزار می‌شود.

 

کنگره شعر ملی حاج قاسم در جیرفت برگزار می‌شود 



«ابوذر عطا پور وزیری» در این نشست با بیان این مطلب که ۴ برنامه ویژه و محوری برای بزرگداشت سردار دلها و هفته مقاومت در نظر گرفته شده است، گفت: کنگره شعر ملی حاج قاسم است که در چهارم دی ماه به صورت کشوری و با حضور حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری برگزار می شود.

فرماندار جیرفت بیان کرد: به همت دانشگاه جیرفت همایش بین المللی علمی فرهنگی تاریخ و ادبیات پایداری در مکتب حاج قاسم به مدت ۲ روز با حضور وزیر علوم در بیست و دوم دی ماه شهرستان جیرفت برگزار می‌شود.

وی افزود: کنگره شهدای شهرستان و سردار سلیمانی دهم دی ماه، اجتماع بزرگ مردمی در عصر شانزده دی ماه با حضور یکی از سخنرانان مطرح کشوری برگزار می‌شود.

عطاپور وزیری در کنار این برنامه های محوری چندین برنامه فرعی نیز برگزار می شود، ابراز کرد: در هر محله با محوریت پایگاه های مقاومت بسیج و مساجد برنامه های یادواره، نکوداشت، شب شعر و خاطره برگزار می شود.

فرماندار جیرفت عنوان کرد: خدمت رسانی دولت، افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی، اجرای برنامه های جهادی با حضور گروه های جهادی در بحث فرهنگی، عمرانی و محرومیت زدایی، فضا سازی شهرها با کمک شهرداری، فضاسازی روستاها با مشارکت دهیاری ها از دیگر برنامه های بزرگداشت سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 

 روستای سردار سلیمانی در رودبار جنوب مهیای برگزاری یادواره شهید سلیمانی می شود



«علی پرورش» در این نشست، با اشاره به این که ۱۲ عنوان برنامه در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه محوری، برگزاری مراسم دومین سالگرد شهید سلیمانی است که در زمین چمن برگزار می‌شود.

فرماندار رودبار جنوب افزود: روستایی به نام سردار حاج قاسم سلیمانی مزین است که در شهرک قاسم آباد قرار دارد و سردار دلها در سال ۱۳۷۰ حاج قاسم این شهرک را ایجاد کرده، به یاد شهید سلیمانی یادواره برگزار می شود.

وی بیان کرد: چندین مسابقه از جمله برگزاری مسابقه شعر خوانی و وصیت نامه حاج قاسم و همچنین با همکاری معاونت پرورشی آموزش و پرورش در دهه مقاومت در صبحگاه مدارس برای دانش آموزان مکتب حاج قاسم تبیین می شود.

پرورش اظهار کرد: برگزاری مسابقات فوتبال جام سردار سلیمانی، برگزاری شب شعر، برگزاری یادواره شهدا در روستاها با همکاری بخشداری و دهیاری ها، فضاسازی شهر و روستاها با همکاری شهرداران و دهیاران و همچنین افتتاح پروژه های آبرسانی مرد میدان به روستاهای فاقد آب آشامیدنی و نیز افتتاح چند مدرسه خیر ساز از دیگر برنامه های سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است.

 

فرماندار رودبار جنوب عنوان کرد: علاوه بر این نیز اجرای پویش نذر غذا با هدف اطعام نیازمندیم در هفته مقاومت در نظر گرفته شده است که به همت ناحیه مقاومت سپاه شهرستان و بسیج اجرا می شود.

 

دیدار با خانواده شهدای مراسم تشیع سردار دلها در فاریاب



«علی نیک نفس» در این نشست، با بیان این مطلب که ۳۲ برنامه ویژه بزرگداشت در نظر گرفته شده، گفت: ۴ برنامه محوری در روزهای منتهی به شهادت سردار دلها برگزار می شوند از جمله این برنامه ها برگزاری مراسم گرامیداشت شهید حاج قاسم با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم در روز دوشنبه سیزدهم دی ماه است.

فرماندار فاریاب ابراز کرد: از آنجایی که این شهرستان با استان هرمزگان همجوار است بنابراین در ورودی شهرستان فاریاب در روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم دی ماه موکب و ایستگاه صلواتی برپا می‌شود.

 وی عنوان کرد: دیدار با خانواده شهدای مراسم تشیع سردار دلها نیز در دستور کار برنامه های بزرگداشت سالگرد سردار دلها قرار دارد.

 

برگزاری یادواره شهید سلیمانی و ۱۷۰ شهید شهرستان عنبرآباد


«جواد ایزدی» در این نشست با بیان این مطلب که برنامه های متنوعی برای بزرگداشت سردار دلها، در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه محوری روز یکشنبه دوازدهم دی ماه یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ۱۷۰ شهید شهرستان است که با حضور یکی از همزمان شهید برگزار می‌شود.

فرماندار عنبرآباد افزود: دیدار با خانواده های معظم شهدا، میثاق با شهدا همراه با گلباران قبور مطهر شهدا، شب شعر مقاومت، برگزاری مسابقات ورزشی جام سردار سلیمانی و برگزاری اردوهای جهادی برای خدمت رسانی به محرومین از دیگر برنامه های بزرگداشت سالگرد حاج قاسم سلیمانی است.

وی پشت نویسی خودروها، برگزاری مسابقه وصیت نامه حاج قاسم ویژه دانش آموزان، برگزاری دعای ندبه، فضاسازی شهر و روستاها، برپایی موکب مقاومت، تشکیل گردان پیشکسوتان و برپایی نمایشگاه یاس نبوی در مسجد جامع شهر را از سایر برنامه های دهه مقاومت برشمرد.

 

افتتاح پروژه های آبرسانی مرد میدان در روستاهای فهرج


«امیر باقری زاده» در این نشست، گفت: برنامه محوری دومین سالگرد شهادت سردار دلها برگزاری یادواره شهدای شهرستان و شهید حاج قاسم سلیمانی است که روز دوازدهم دی ماه ساعت ۹ صبح برگزار می شود.

فرماندار فهرج این شهرستان را پیشانی استان از سمت شرق، برشمرد و افزود: برپایی موکب، دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری یادواره خانگی شهدا، محفل انس با قرآن و مجالس ختم قرآن، توزیع کمک های مومنانه ثواب به شهدا، اجتماع مدافعان حرم، شب شعر مقاومت و فضاسازی شهر و روستا برخی از برنامه های بزرگداشت دومین سالگرد شهید سلیمانی است.


وی با بیان این مطلب که تعداد قابل توجهی از برنامه های بزرگداشت سردار دلها با تاکید بر محرومیت زدایی اجرا می شوند، عنوان کرد: افتتاح پروژه های آبرسانی مرد میدان به چند روستای فاقد آب آشامیدنی و اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم تحت عنوان رزمایش سردار دلها برای محرومیت از جمله این برنامه ها است.

 

یادواره شهید سلیمانی و شهدای شهرستان قلعه گنج برگزار می‌شود 

 


«مهدی شهسواری» در این نشست، گفت: برنامه های بزرگداشت دومین سالگرد شهید سلیمانی در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، هنری و خدمت رسانی برگزار می‌شوند.

فرماندار قلعه گنج افزود: یادواره شهدای شهرستان و شهید سلیمانی از برنامه های محوری سالگرد سردار دلها است که چهارشنبه پانزدهم دی ماه ساعت ۹ صبح در جوار قبور مطهر شهدای گمنام برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در روستاهای شهرستان نیز با هدف ترویج مکتب حاج قاسم یادواره شهدا و همچنین محفل انس با قرآن کریم برگزار می‌شود.

شهسواری ابراز کرد: در نظر داریم در حد امکان تسهیلات کم بهره خرید جهیزیه به زوج های جوان پرداخت کنیم.

فرماندار قلعه گنج با تاکید بر این که مردم شهرستان قلعه گنج امنیت و آرامش امروز خود را مدیون شهید سلیمانی است، عنوان کرد: از آنجایی که سردار دلها در سال ۱۳۷۰ خدمات شایانی برای حفظ امنیت شهرستان انجام داد بنابراین در نظر داریم نمایشگاه عکس و فیلم از سه دوره زندگی سردار دلها را به مدت یک هفته برپا کنیم.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه عکس و فیلم هایی از دوران حضور سردار سلیمانی در دفاع مقدس، خدمات شهید در شهرستان قلعه گنج و در دوران فرماندهی سپاه قدس نمایش داده می شود.

 

یادواره شهدای عشایر و سردار سلیمانی در کهنوج برگزار می‌شود 


«وحدت عیدی» در این نشست، یکی از برنامه های محوری بزرگداشت سردار دلها را یادواره شهدای عشایر و سردار سلیمانی برشمرد و گفت: ستاد یادواره شهدای عشایر با ۶ کمیته تشکیل شده و کار خود را آغاز کرده است.

فرماندار کهنوج افزود: همچنین در هفته مقاومت با همکاری دهیاران هر روز یک یادواره شهید در یکی از روستاهای شهرستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: یادواره شهدای عشایر و شهید سلیمانی جمعه هفدهم دی ماه برگزار می شود و برای پذیرایی از مهمانان پخت ۷ پرس غذا در دستور کار قرار دارد.

عیدی ابراز کرد: نمایشگاه زندگی عشایر را در حاشیه یادواره شهدای عشایر به صورت زنده به تصویر کشیده شود.

فرماندار کهنوج ابراز کرد: همچنین جمعه ۱۷ دی ماه از ساعت ۷ و نیم تا ۹ چند پروژه از جمله پروژه آبرسانی مرد میدان به بهره برداری می رسند.

 

نواختن زنگ مقاومت در مدارس منوجان هم زمان با سالروز شهادت حاج قاسم 

 

«محمد محمودی» در این نشست برنامه های هفته مقاومت را ۱۵ برنامه نام برد و گفت: برنامه اصلی بزرگداشت سردار دلها، چهارشنبه پانزدهم دی ماه ساعت ۱۰ صبح در زمین چمن مرکز شهر برگزار می‌شود.

فرماندار منوجان فضاسازی ادارات، سطح شهرها و روستاها، تولید پوستر، توزیع کمک های مومنانه، برگزاری یادواره شهدا در روستاها، دیدار با خانواده های شهدا، برپایی، برگزاری مسابقه وصیت نامه سردار دلها را برخی از برنامه های هفته مقاومت برشمرد.

وی عنوان کرد: همچنین هم زمان با سالروز شهادت سردار دلها، زنگ مقاومت در مدارس شهرستان به صدا در می آید و علاوه بر این نیز شب شعر و خاطره گویی، شبی در محضر شهدا، کوهپیمایی، مسابقات ورزشی جام شهید سلیمانی نیز برگزار می شوند.

محمودی ابراز کرد: مبادی ورودی شهرستان که همجوار با استان هرمزگان است نیز فضاسازی می شود.

 

یادواره شهدا و شهید سلیمانی در پنج نقطه از شهرستان نرماشیر برگزار می‌شود 


«رضا مشکی» در این نشست با اشاره به این که ۱۴ برنامه محوری برای بزرگداشت سالگرد شهادت سردار دلها در نظر گرفته شده است، گفت: برگزاری یادواره شهدا و شهید سلیمانی در پنج نقطه از شهرستان برگزار می‌شود.

فرماندار نرماشیر افزود: در روستای بهر آباد نیز که زادگاه یکی از شهدای مراسم تشیع حاج قاسم است، یادواره برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: طرح قرآنی فرزندان حاج قاسم در سطح مدارس این شهرستان برگزار می شود و همچنین جلسه محوری بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی روز یکشنبه دهم دی ماه در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.

مشکی ابراز کرد: یکی از مساجد شهرستان نیز برای اسکان موقت زائران حاج قاسم اختصاص می یابد و در روز سالگرد شهید نیز در گلزار شهدای کرمان موکب برپا می شود.

فرماندار نرماشیر دیدار با خانواده های معظم شهدا، توزیع جهیزیه رایگان در بین زوجین بی بضاعت، توزیع غذای گرم بین نیازمندان، برگزاری ادوهای جهادی برای کمک به آسیب دیدگان کرونا، برگزاری مراسم بزرگداشت حاج قاسم، برگزاری مسابقه وصیت سردار دلها و اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی مرد میدان را از دیگر برنامه های هفته مقاومت برشمرد.

 

بنا بر این گزارش روز گذشته (۱۶ آذر ماه) این کمیته نشستی پیرامون بررسی برنامه های پیشنهادی شهرستان های شمالی استان کرمان در خصوص بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را برگزار کرد.

کد خبر 1124821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha