حسن تعامل  با اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر را در دستور کار قرار گیرد

هاشمی گفت: حسن تعامل و ارتباط مناسب با اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه،  «سیدمهدی هاشمی»، ظهر روز پنجشنبه، (۱۹ آذرماه)، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: فرماندهی فرهنگی در کشور تقریبا غیر منسجم و پراکنده است و تلاش‌های خوبی در دولت و حاکمیت در مباحث فرهنگی انجام می شود که تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی یکی از این موارد بوده و به زودی اطلاعات تکمیلی در این راستا منتشر خواهد شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اینکه همواره اولویت نخست برای انتخاب مدیران کل، انتخاب از داخل سیستم است، افزود: خوشبختانه آقای علیرضا نوروزی از خانواده فرهنگ و هنر بوده و منصوب دولت مردمی و انقلاب هستند.

هاشمی ادامه داد: مردمی بودن مدیرکل بدین معناست که مدیر باید کارسپاری کند، تا زمانی کا کارسپاری به مردم صورت نگیرد، نتیجه‌ای نخواهیم دید و انقلابی بودن نیز بدین معناست که مدیرکل بتواند به‌خوبی با تمامی مدیران دیگر تعامل، ارتباط و همکاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیران کل استان‌ها باید مردمی و انقلابی بودن را مد نظر قرار دهند، گفت: در بحث مردمی بودن که تکلیف مشخص است و باید مردم را در اجرای سیاست‌ها دخیل کرد؛ اما در بحث انقلابی بودن باید توجه کرد که تنگ نظری صورت نگیرد؛ ما معتقدیم که حتی حافظ و مولوی نیز در مسیر انقلابی حضور داشتند و نباید دایره را در این راستا محدود کرد.

علی مصطفوی، معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی، نیز در آیین تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بابیان اینکه از وظایف وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست گذاری در زمینه اطلاع رسانی، اشاعه فرهنگ اسلامی وایجاد وحدت و انسجام است، گفت:  در کشور و آذربایجان غربی فرهنگهاو اقوام و ادین متنوعی وجود دارد لذا ایجاد وحدت و همبستگی بین اقوام و مذاهب مختلف از وظایف این وزارتخانه است. 

وی در ادامه اطلاع رسانی عمومی را از دیگر وظایف این وزارت دانست و گفت: باشیوع کرونا این وزارت وظیفه دارد در جهت ضرورت  واکسیناسیون و رعایت پروتکلهای بهداشتی اطلاع رسانی کند. 

مصطفوی خاطر نشان کرد: با تلاش دولت سیزدهم تزریق واکسیناسیون سرعت گرفته و بیش از ۹۰ درصد واجدین شرایط در استان دز اول و ۷۴ درصد دز دوم را دریافت کردند. 

معاون سیاسی استاندار بااشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ضرورت توجه دستگاههای متولی در به اجرا در آمدن این قانون گفت:  متاسفانه رشد جمعیت در کشور به سمت منفی در حال حرکت است و در آینده فاصله بین جمعیت جوان و سالمندان بیشتر خواهد شد لذا وظایف وزارت ارشاد و ادارات استانها در این راستا نسبت به اطلاع رسانی و فرهنگسازی اجرای قانون به وظایف خطیر خود بپردازد.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه نیز افزود: استقلال فرهنگی اصول و قواعدی دارد،و هر کشوری در مقابل شبیخون فرهنگی قدرت مقاومت باید داشته باشد که لازمه آن حفظ و پاسداشت فرهنگ قومیت و ادیان است تا فرهنگ غرب نتواند تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تامین بیمه و مسکن خبرنگاران و ایجاد خانه هنر در آذربایجان غربی،  تصریح کرد: در دانشگاه های  هنر و به تبع آن دانشگاه هنر ارومیه باید رشته های متنوع هنر از جمله موسیقی، طراحی لباس توسعه یابد. 

نماینده مردم ارومیه درمجلس از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا با حرکت انقلابی و جهادی پروژه تالار مرکزی ارومیه را به اتمام برسد.

در این مراسم علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، گفت: باور دارم که هنر و رسانه، دو بال هر توسعه‌ای هستند و بواسطه این دو، همگرایی‌ها، شفافیت‌ها، آشتی‌ها و هم‌افزایی‌ها روان و قابل دسترس است و هر دو زبان مشترک بین دولت و مردم به شمار می‌آیند.

وی افزود: مسئولیت در امر فرهنگ و ارشاد، بسیار سخت و طاقت فرسا بوده، چراکه با روح فرهنگ و هنر ارتباط دارد و جامه عمل پوشاندن به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در راستای تحقق گام دوم انقلاب از جمله برنامه‌های اصلی بنده خواهد بود.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی از دیرباز مهد سینما و عکاسی بوده، اولین مرکز تلویزیونی کشور در استان بود، شاعران و داستان‌نویسانش در تاریخ ادبیات همواره درخشیده‌اند و اکنون احیا و تقویت جایگاه کنونی خود را می‌طلبند و  موسیقی عاشیقی استان به ثبت ملی رسیده است و اکنون باید در راستای شناساندن و اعتلای این موسیقی اصیل در کشور بکوشیم.

نوروزی بیان کرد: تغییر در فرهنگ بسیار بی‌صداست و از این‌رو حمایت از نخبگان و اهالی رسانه برای بنده یک الزام بوده و ایجاد بستر برای پیوندهای فرهنگی را در دستور کار قرار خواهم داد.

گفتنی است؛ دراین مراسم که با حضور معاون حقوقی و امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد از خدمات حجت الاسلام ناصر خدایاری قدردانی شده و علیرضا نوروزی به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی منصوب شد.

کد خبر 1125167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha