کشور‌های غربی  نشان داده اند که  قابل اعتماد نیستند

آیت الله جوادی آملی در دیدار وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری برای مذاکره ابایی ندارد، اما کشور‌های اروپایی و آمریکا نشان داده اند که هیچ گاه قابل اعتماد نیستند.

به گزاش خبرگزاریشبستان از قم، آیت الله جوادی آملی امروز در دیدار وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری برای مذاکره ابایی ندارد، اما کشور‌های اروپایی و آمریکا نشان داده است که هیچ گاه قابل اعتماد نیستند.

 

وی ادامه داد: مذاکره با جهان فکر جهانی می‌خواهد چه بخواهیم و چه نخواهیم باید با دنیا وارد مذاکره شویم و با آن‌ها دست دهیم، اما بعد از هر دست دادن باید انگشت‌های خود را بشماریم.

 

آیت‌الله جوادی آملی افزود: باید توافقی که نوشته می شود آنقدر مستند، قوی و کارشناسی شده باشد که هیچ قدرتی نتواند زیر آن بزند، نه ماننده توافقنامه قبلی که آمریکا به راحتی آن را لغو کرد.

 

وی تصریح کرد: امروز دوران بزن در رو تمام شده و هیچ قدرتی نمی‌تواند به کشور ما تعرض کند و پس از آن با امنیت از منطقه خارج شود.

 

آیت‌الله جوادی آملی به تیم مذاکره کننده هسته‌ای توصیه کرد که در این مذاکرات و توافقنامه حتما از دیدگاه‌های کارشناسان و اساتید این فن استفاده کنند تا توافقنامه‌ای قوی عزتمند و محکم تدوین و امضا شود و اگر دولتی خواست آن را زیر سوال ببرد و لغو کند به حیثیت بین المللی آن‌ها لطمه وارد شود.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه کشور باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خودش استفاده کند و بر روی پا‌های خود بایستد گفت: ایران اسلامی با وجود داشتن منابع فراوان طبیعی و خدادادی می‌تواند بدون وابستگی به بیگانگان و کشور‌های دیگر نیاز‌های خود را تامین کند.

کد خبر 1125172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha