مبنای کار دولت در کردستان بر تعامل و همفکری استوار است

استاندار کردستان گفت: اساس و مبنای کار در استان بر تعامل و همفکری استوار است و یکی از شروط انتخاب مدیران فساد ستیزی و توان مبارزه با فساد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در اولین جلسه شورای اداری استان پس از تصدی استانداری کردستان گفت: از همان روز نخست در اختیار گرفتن سکانداری استانداری کردستان اعلام کردم که مبنای کار دولت در استان بر تعامل و همفکری استوار خواهد بود و در این راه از توان همه دلسوزان بهره خواهم گرفت.

 

 

وی با بیان اینکه با تغییر دولت‌ها، جابجایی مدیران امری عادی است، افزود: تغییرات مدیریتی روح تازەای در کالبد سیستم اجرایی خواهد دمید ولی در انتصابات باید دقت شود تا شایستە‌ترین و پاکدست‌ترین افراد انتخاب شوند.

 

 

زارعی کوشا اضافە کرد: در روزهای گذشته با بسیاری از جریانات سیاسی و اجتماعی دیدار کرده و نظرات و دیدگاه‌های آنان اخذ شده است.

 

 

استاندار کردستان خدمتگزاری شایسته به مردم را جزو مهمترین اهداف دولت مردمی برشمرد و گفت: برای مردم جریانات سیاسی اهمیتی ندارند، بلکه تفاوت برای آنان در نوع و خدمتی است که برای بهبود امور و آسایش آنان ارائه می‌شود.

 

 

وی افزود: من در انتصاب و انتخاب مدیران شایسته سالاری را فدای سرعت در تغییرات نمی‌کنم و در این راه تحت تاثیر فشارها و فضا سازی‌ها قرار نمی‌گیرم.

 

 

استاندار کردستان تصریح کرد: ما امانتی را از دولت تحویل گرفته‌ایم و به اقتضای شرایط، نارسایی‌ها و نیازهای استان باید افراد سالم، پاکدست و فساد ستیز را به عنوان مدیران اجرایی انتخاب کنیم.

 

 

وی اظهار کرد: مدیرانی برگزیده خواهند شد که مبارزه با فساد را سرلوحه کار خود قرار دهند و توان سالم سازی داشته باشند.

 

 

زارعی کوشا با بیان اینکه همه قوا دارای وظایف روشنی در قانون دارند گفت: ما به عنوان مدیران اجرایی برای نظارت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی احترام کامل قائل هستیم و همه مدیران نیز موظف به شنیدن تذکرات و نظارت نمایندگان می‌باشند.

 

 

مقام عالی دولت در کردستان اضافه کرد: به عنوان استاندار کردستان اعلام می‌کنم که هر قدمی را که نمایندگان برای خدمت بە استان بردارند اطلاع رسانی خواهم کرد.

 

 

وی همچنین بر ضرورت تغییر رویه جلسات شورای اداری استان از حالت مراسم، تاکید کرد و گفت:جلسات آتی شورای اداری استان از روند معمول و سخنرانی صرف خارج و به جلسات پرسش و پاسخ و کارهای کارشناسی تبدیل می‌شود.

 

 

زارعی کوشا از رسانه‌ها خواست به عنوان رکن چهارم دمکراسی همانند منتقدان منصف و اطلاع‌رسانان معتمد و متعهد عمل و به توسعه استان یاری رسانند.

 

 

وی به مناسبت‌های مختلف همچون هفته معلولان، هفته پژوهش و روز پرستار نیز اشاره کرد و گفت؛ استان کردستان ۵۰ هزار نفر معلول دارد که با مشکلات فراوان روبرو هستند و ما وظیفه داریم از آنان به هر نحو ممکن حمایت کنیم.

 

 

استاندار کردستان اضافه کرد؛ در هفته معلولان، یک خیر کردستانی با اهدا ۱۰۰ ویلچر برقی به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد ریال گام خداپسندانه‌ای برداشت که یک اقدام بزرگ برای رفاه حال معلولان به شمار می‌رود.

 

 

زارعی کوشا ضمن تبریک روز پرستار به جامعه بهداشت و درمان استان و قدردانی از تلاش مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا از قرار گرفتن نام تعدادی از اساتید و پژوهشگران استان در زمره اساتید برجسته کشور و جهان ابراز خوشحالی کرد و گفت: برای حل اساسی و بنیادی مشکلات استان باید به امر پژوهش محوری اهتمام ویژه داشته باشیم.

کد خبر 1125184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha