انقلاب ما انقلاب زینبی است

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: انقلاب ما انقلاب زینبی است و از اول انقلاب زنان یکی از برجسته ترین نقش ها را در این انقلاب ایفا کردند و در حادثه بزرگ انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، نقش مادران و همسران بسیار زیاد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۹ آذر ماه حجت الاسلام «محمد جعفری» ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، گفت: زینب کبری (س) نمونه برجسته تاریخی از حضور یک زن را در یکی از مهمترین مسائل تاریخ نشان می‌دهد و این که گفته می شود در حادثه کربلا خون بر شمشیر پیروز شد عامل این پیروزی حضرت زینب (س) بود.


امام جمعه موقت آسمینون خاطرنشان کرد: حادثه عاشورا نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد و حضرت زینب(س) با عظمتی خیره کننده و درخشنده در عرصه ظاهر شده و کاری می کند که دشمن به ظاهر پیروز در کارزار نظامی، ذلیل می شود.


وی بیان کرد: این حرکت زینب کبری(س) نشان می دهد که می توان حجاب و عفاف را تبدیل به عزت مجاهدانه و یک جهاد بزرگ کرد.


حجت الاسلام جعفری با بیان این مطلب که انقلاب ما انقلاب زینبی است، افزود: از اول انقلاب زنان یکی از برجسته ترین نقش ها را در این انقلاب ایفا کردند و در حادثه بزرگ انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، نقش مادران و همسران بسیار زیاد بود.


خطیب موقت جمعه آسمینون ابراز کرد: بسیاری از جامعه پرستاری ما بانوان هستند که سلامت جامعه ما را بر عهده دارند و مسئله سلامت اولین مسائل مهم زندگی جوامع بشری است.


وی ادامه داد: مجموعه پزشکی، پرستاری و بقیه دستگاه های سلامت در واقع تامین کننده این نعمت بزرگ برای جامعه هستند و تکلیف پرستاران بسیار سنگین است و همان طور که جسم بیمار برای بهبودی نیاز به کمک دارد روح آن نیز با محبت، لطف، نوازش و مهربانی درمان می شود.


حجت الاسلام جعفری یادآور شد: چه بسیار پرستارانی در دوران کرونا برای خدمت به بیماران روزها و هفته ها با خانواده خود دیدار نکردند و جا دارد از زحمات آنها تشکر کنیم.


امام جمعه موقت آسمینون یکی از مشکلات امروز را در عرصه فرهنگ برشمرد و عنوان کرد: ساختار فرهنگی کشور به یک بازسازی انقلابی و حرکت انقلابی نیاز دارد چرا که فرهنگ زیربنای کشور است.


 وی تصریح کرد: بسیاری از این خطا هایی که ما در بخش‌های مختلف انجام می‌دهیم ناشی از فرهنگ حاکم در ذهن ما است اگر ما اسراف کار بوده و اگر سبک زندگی ما غلط است و اگر ما تقلید کورکورانه داریم همه اینها ناشی از مشکلات فرهنگی است و فرهنگ حاکم بر ذهن ما که در عمل همه این مشکلات را به وجود آورده است زندگی تقلیدی، زندگی های تجملاتی و اشرافی گری غالبا ریشه فرهنگی دارد.


حجت الاسلام جعفری در خاتمه ضمن گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز، گفت: این سه فرهنگ مهم هستند که باید اهمیت داده شوند و ترغیب جوانان و نوجوانان به امر نماز و تلاوت قرآن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و نسل جدید را به نماز ترغیب کرد و این مهم است و نباید غافل شد.

کد خبر 1125249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha