تیم مذاکره‌کننده مراقب بدعهدی‌ها و توطئه دشمنان باشند

سعیدی گفت: تیم مذاکره‌کننده باید در برخورد با دشمنان بدعهد باید این ملاک را در نظر داشته باشند که باید مراقب توطئه دشمنان باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید محمد سعیدی» امروز (جمعه 19 آذر) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد گفت: به تقوا تمسک یابید که ریشه آن استوار و دستگیره آن محکم و قله آن پناهی مطمئن است و باید بدانیم که نقطه تمایز انسان از حیوانات در ساختار و ویژگی جسمی انسان نیست، بلکه معیار فضیلت انسان، تکامل و رشد و ترقی انسان در اختیار خود اوست.
 

امام‌جمعه قم با اشاره به برابری در برابر متجاوزان گفت: اسلام تأکید دارد که باید در برابر متجاوزان ایستادگی کرد و از خود دفاع کنیم و اگر بیگانگان یکپارچه شدند، مسلمانان هم باید باهم متحد شوند.
 

وی گفت: تیم مذاکره‌کننده باید در برخورد با دشمنان بدعهد باید این ملاک را در نظر داشته باشند که باید مراقب توطئه دشمنان باشند.


امام‌جمعه قم به ولادت حضرت زینب کبری(س) اشاره کرد و گفت: این روز را به همگان و به‌ویژه پرستاران سخت‌کوش تبریک عرض می‌کنم که جان‌فشانی کردند.


وی گفت: پرستاری یکی از شغل‌های سخت و طاقت‌فرسا است و هرکسی قادر به انجام آن نیست و باید انسان عاشق باشد تا بتواند این کار را انجام دهد.


سعیدی گفت: پرستاران از ما مردم درخواست می‌کنند که هم مسائل بهداشتی را رعایت کنیم و هم با توجه به توسعه واکسیناسیون، افرادی که هنوز واکسن نزده‌اند اقدام کرده و واکسینه شوند.


امام‌جمعه قم با اشاره به تزریق واکسن توسط مراجع عظام تقلید تأکید کرد: ملاحظه کردید که مراجع عظام تقلید به این امر مهم اقدام کردند و در فرمایشات آن‌ها نیز تزریق واکسن یک امر دینی و ملی و رعایت حقوق مردم عنوان‌شده است.


سعیدی گفت: در قم انواع و اقسام واکسن‌ها در مراکز مختلف و در مرکز واکسیناسیون حرم، وجود دارد و آماده هستند و امیدواریم همگان واکسینه شده تا این شرایط را پشت سر بگذاریم.


امام‌جمعه قم با اشاره به ویژگی‌های حضرت زینب(س) گفت: ایشان همچون حضرت زهرا(س) به زن و جایگاه زن معنای تازه‌ای بخشیدند به‌خصوص حضور ایشان در حماسه عاشورا و حوادث بعدازآن بسیار درس‌آموز است.


وی گفت: ازنظر ظاهری و نظامی به‌اصطلاح سپاه اسلام در کربلا شکست خورد اما آن چیزی که موجب شد شکست سپاه اسلام به شکست دشمنان مبدل شود، نقش حضرت زینب کبری (س) بود که در پرتو مدیریت حضرت سجاد(ع) شکل گرفت.


سعیدی عنوان داشت: حماسه کربلا نشان داد که زن در حاشیه نیست و در متن حوادث مهم قرار دارد و این سفر پرخطر حضرت زینب(س) در عین مظلومیت آن حضرت بااقتدار، دشمن خود را به اسارت گرفته بودند و آن‌ها را ذلیل کردند و داغ ننگ ابدی را بر چهره آن‌ها نشاندند.


امام‌جمعه قم افزود: خطبه حضرت زینب (س) در بازار کوفه یک سخنرانی معمولی و احساسی نبود، بلکه آن سخنرانی پایه‌های حکومت بنی‌امیه را به‌شدت به لرزه درآورد و خطبه حضرت سجاد(ع) در برابر یزید تیر خلاصی بر پیکر پوشالی حکومت آن ستمگران بود.


وی گفت: خطبه حضرت زینت(س) در کوفه و حضرت سجاد(ع) در شام یک تحلیل گویایی بود که توطئه‌های بنی‌امیه را برملا کرد و به جهاد تبیین پرداختند، حضرت زینب(س) به افراد آن دوره تأکید کردند که با بی‌بصیرتی ظاهر انقلابی و اسلامی گرفتید اما در باطن پر از کینه علیه اسلام بودید که نتیجه آن این شد که در سرزمین‌های اسلامی، سربریده پسر پیامبر خدا را بر روی نیزه کردید.


سعیدی گفت: انقلاب ما هم حسینی و هم زینبی است و از اول انقلاب زنان ما نقش بزرگی را ایفا کردند، در شروع و پیروزی انقلاب و شکل‌گیری و تحقق نظام مقدس جمهوری اسلامی و در حوادث بعدازآن شهدایی را تقدیم کردند و زحماتی کشیدند که این پیروزی‌ها و موفقیت‌ها براثر نقش زنان در مراحل انقلاب است.


امام‌جمعه قم بابیان اینکه دشمنان نمی‌توانند نقش زنان در جامعه اسلامی را ببینند گفت: دشمنان با این نقش مهم زنان دست‌به‌کار شدند تا انتقام خود از زنان انقلابی بگیرند  و آن‌ها را از ارزش‌ها و حجاب و عفاف و همچنین از هویت انقلابی دور کنند و به سمت فرهنگ منحط غربی ببرند و می‌خواهند غیرت مردان ما را بگیرند.


سعیدی گفت: ازجمله مراکزی که دشمن آن را نشانه گرفته است قم است، دشمنان سعی دارند با ابزار فساد شهر مقدس قم را از نقشی که داشته دور کنند و باید با کمک یکدیگر نقشه دشمنان را نقش بر آن کنیم.

کد خبر 1125336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha