توسعه تعاون بستر ایجاد اشتغال است

آشتاب با اشاره به اهمیت تعاون در جامعه، گفت: رونق تولید و ایجاد اشتغال دربستر تعاون شکل می گیرد.

« علی آشتاب » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، از تشکیل 45 تعاونی تولیدی ، توزیعی و خدماتی در استان خبر داد اظها داشت: ایجاد و توسعه اشتغال پایدار و رونق تولید در استان در بستر تعاون شکل می‌گیرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: اشتغال با محوریت توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی می تواند نقش مهمی در رونق تولید و بهبود وضعیت اشتغال داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از ابرچالش‌های پیش روی جامعه است، ادامه داد: توسعه بخش تعاون یکی از راهبردهای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در ایجاد اشتغال است.

 

آشتاب افزود: تعاونی ها با تجمیع سرمایه های کوچک و خرد و استفاده از ظرفیت فکری و کار گروهی می توانند در توسعه اقتصادی منطقه ای و یه ویژه ایجاد فرصت های شغلی ، نقش تاثیر گذاری  را ایفا کنند.

 

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان با اشاره به رویکرد این اداره کل در حمایت و پشتیبانی ازتعاونی های استان اظهار کرد: در هشت ماهه سالجاری با تشکیل 45 تعاونی در بخش های تولیدی، توزیعی و خدماتی و عضویت 600 نفر زمینه سرمایه گذاری 16 میلیارد و 700 میلیون تومان در استان فراهم شده که منجر به تولید و اشتغال خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه 7 طرح تعاونی در هشت ماهه سالجاری برای دریافت 40 میلیارد ر تومان تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند تصریح کرد: این هفت تعاونی زمینه ایجاد اشتغال 153 نفر را فراهم کرده اند و همچنین مشکلات 20 شرکت تعاونی دیگر  استان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفته  و در این زمینه مصوباتی جهت اعطای تسهیلات سرمایه در گردش تصویب شده است.

 

آشتاب در ادامه افزود: شرکت های تعاونی استان لرستان از ابتدای سالجاری تاکنون انواع محصولات تولیدی خود را به مبلغ 18 هزار و 852 دلار به کشورهای همجوار صادر کرده اند.

 

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان توانمند سازی و افزایش بهره وری در این تعاونی ها را با ارتقاء سطح دانش و آموزش های تخصصی ضروری دانست و خاطر نشان کرد: در این خصوص کارشناسان این اداره کل با همکاری جهاد دانشگاهی استان و با هدف افزایش دانش تولید در عرصه اقتصادی 12 هزار و 944 نفر ساعت آموزش های عمومی، تخصصی، حقوقی و مدیریتی برای تعاونگران لرستانی ارائه کرده اند.

کد خبر 1125715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha