افتتاح ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی با حضور رئیس مجلس/ نظریه اسلامی لازمه تمدن‌سازی است

جهان‌بین با بیان اینکه دو عنصر تربیت نیروی انسانی و تولید نظریه اسلامی مهمترین عامل در تحقق تمدن سازی نوین اسلامی هستند، گفت: ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی ۲۸ آذر سال جاری با سخنرانی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، دکتر فرزاد جهان بین، امروز شنبه 20 آذر در نشست خبری ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی و اسلامی گفت: ششمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی 28 آذر سال جاری با سخنرانی محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما افتتاح می شود.

 

دبیر شورای سیاستگزاری مجمع عالی علوم انسانی اسلامی در ادامه افزود: سخن خود را با دو مقدمه آغاز می کنم. همان طور که می دانید هدف غایی انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب تمدن اسلامی نوین اسلامی است لذا ما برای تمدن سازی دو نظریه عامل و فاعل داریم. فاعل همان نیروی انسانی و عامل نظریه اسلامی است. مقدمه دوم این است که این اتفاق جز به صورت طبیعی و قیام جمعی دغدغه مندان نمی تواند عملی شود، به عبارتی کارهای پشت اتاق های دربسته نمی توانند این هدف یعنی تربیت نیروی انسانی و تولید نظریه را محقق کند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بر همین اساس از همان ابتدا مجمع عالی علوم انسانی اسلامی کار خود را با همین نگاه آغاز کرد البته با غربت و سختی های زیاد آن را حفظ نمود. خوشبختانه امروز 50 مرکز دانشگاهی و حوزوی معتبر با این مجمع همکاری می کنند و این گروه طبیعی منجر به شکل گیری مجمع عالی علوم انسانی و اسلامی شدند. این مجمع ابتدا کنگره بود سپس با نشست های مختلفی که در حوزه های متفاوت برگزار کرد، توسعه و ارتقا پیدا کرد.
 

دکتر جهان بین در ادامه اظهار کرد: آن مقدمه ای که عرض شد یعنی تلاش برای تربیت نیروی انسانی و تولید فکر و نظریه که از طریق قیام جمعی دغدغه مندان رخ می دهد، موجب می شود تا ما دامنه را گسترده کنیم تا به قله های رفیع تر دست یابیم.

 

وی افزود: شبکه عظیم اساتید و محققان علوم انسانی و اسلامی مهمترین دستاوردهای اقدامات این مجمع می باشد. این شبکه دغدغه علوم انسانی اسلامی را دارد. این شبکه به دنبال تولید متن و تربیت شاگردان در این حوزه می باشد.

 

دبیر شورای سیاستگزاری مجمع عالی علوم انسانی اسلامی اظهار کرد: خوشحالیم در آغازین سال های دهه دوم انقلاب اسلامی با وجود تمام سختی ها و خون دل هایی که در این مسیر خوردیم، امروز این شبکه شکل گرفته و ما معتقدیم همین شبکه آن چیزی است که می تواند تحول عظیمی در علوم انسانی اسلامی ایجاد کند.

 

وی افزود: ما بایستی از قاعده به سمت بالا حرکت کنیم نه با کار دستوری لذا این شبکه ماحصل این افکار است. انشاءالله روز به روز مقتدرتر یا قدرتمندتر از گذشته شود، ضمن اینکه این شبکه، شبکه اساتید و محققان علوم انسانی اسلامی است.

 

دکتر جهان بین تصریح کرد: کنگره به خودی خود در آن موضوعیت ندارد. ما کنگره را برای کنگره برگزار نمی کنیم بلکه این کنگره یکی از پیشخوان های عرضه دستاوردهای این شبکه وسیع است.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که دولت مستقر عنایت ویژه ای نسبت به این شبکه داشته باشد تا انشاءالله روز به روز تقویت و به دستاوردهای مهم تری دست یابد.

کد خبر 1125770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha