بچه مسجدی های کانون بیت الرقیه ایام فاطمیه به سوگ حضرت زهرا (س) می نشینند

رقیه ملایی گفت: از آنجایی که در آستانه ایام سوگواری حضرت زهرا (س) قرار داریم بنابراین با کمک بچه مسجدی ها در حال برنامه ریزی و تدارک ویژه برنامه های دهه اول فاطمیه هستم.

«رقیه ملایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، بزرگداشت ایام فاطمیه را یکی از برنامه های مناسبتی هر ساله کانون بیت الرقیه برشمرد و گفت: از آنجایی که در آستانه ایام سوگواری حضرت زهرا (س) قرار داریم بنابراین با کمک بچه مسجدی ها در حال برنامه ریزی و تدارک ویژه برنامه های دهه اول فاطمیه هستم.

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه روستای هوکرد جیرفت افزود: یکی از این برنامه ها، سیاه پوش کردن مسجد و نصب پرچم های مشکی در سطح محله است که با کمک بچه مسجدی های این کانون انجام می شود.

وی بیان کرد: برپایی مجالس عزاداری همراه با سخنرانی یکی دیگر از ویژه برنامه های این ایام فاطمیه است که به صورت جداگانه برای خواهران و برادران مسجدی برگزار می شود.

ملایی ابراز کرد: دوره های آموزش احکام ویژه دختران و پسران نوجوان و جوان نیز هم زمان با این ایام آغاز می شود و تا پایان دهه دوم فاطمیه ادامه دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه روستای هوکرد جیرفت ادامه داد: همچنین هم زمان با این ایام دوره آشنایی با سبک زندگی اسلامی ویژه خواهران و برادران مسجدی آغاز می شود و آنها در این دوره ها با آئین همسر داری و فرزند پروری بیشتر آشنا می شوند.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره ها این است که در کنار عزاداری ها، بتوانیم در ترویج معارف دینی گام برداریم.

ملایی اضافه کرد: برگزاری مجالس ختم قرآن کریم ویژه بانوان یکی دیگر از برنامه های مناسبتی دهه اول فاطمیه است و ثواب تلاوت آیات قرآن کریم به ساحت مقدس حضرت زهرا (س) هدیه می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه روستای هوکرد جیرفت در خاتمه یادآور شد: ویژه برنامه های بانوان از ساعت ۲ تا ۴ عصر و ویژه برنامه های آقایان نیز شب ها پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شوند.

کد خبر 1125893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha