نظام بودجه‌ریزی با حداقل کسری تنظیم شود

شقاقی با بیان اینکه باید تلاش کرد نظام بودجه‌ریزی برنامه‌محور، عملیاتی و هدفمند شود، گفت: نظام بودجه‌ریزی با حداقل کسری تنظیم شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، وحید شقاقی، کارشناس مسائل اقتصادی شب گذشته (شنبه 20 آذر) با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: باید تلاش کرد نظام بودجه‌ریزی برنامه‌محور، عملیاتی و هدفمند شود و نظام بودجه‌ریزی با حداقل کسری تنظیم شود.

 

وی با اشاره به اینکه شفافیت، انضباط مالی، کاهش کسری بودجه از کار‌های انقلابی در بودجه ریزی است، گفت: با توجه به منتشر شدن اعداد غیر رسمی در سال آینده کسری بودجه حداقلی را شاهد خواهیم بود.

 

شقاقی با تأکید بر اینکه هدفمند و برنامه محور نبودن در بودجه‌ریزی از اصلی‌ترین مباحث سال‌های گذشته بوده است، گفت: در دهه گذشته نتوانستیم از نظام بودجه‌ریزی برای رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری استفاده کنیم. میانگین رشد اقتصادی دهه ۹۰، صفر درصد و میانگین رشد انباشت سرمایه منهای ۴.۵ درصد شد.

 

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: از سه سال گذشته اقتصاد ایران وارد فاز فرسایش شده است یعنی رشد هزینه‌های جبران استهلاک بیشتر از رشد سرمایه‌گذاری است.

کد خبر 1125895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha