وضعیت تولید مواد غذایی در لرستان بررسی می شود

قنبریان با بیان اینکه بر تولید مواد غذایی شامل استاندارد اجباری نظارت می شود، گفت: برای اولین بار در استان، واحد تولیدی فرآورده روغن کره، موفق به دریافت پروانه استاندارد شد.

«مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: برای اولین بار در لرستان،  پروانه استاندارد برای فرآورده روغن کره صادر شده است.

 

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: واحد تولیدی شیر پاستوریزه پگاه لرستان، موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای فرآورده روغن کره، بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 1254 گردید.

 

وی ادامه داد: واحد تولیدی پگاه لرستان که امسال نیز به عنوان واحد نمونه استانی معرفی شد، برای فرآورده های ماست، دوغ، شیر پاستوریزه، شیر فرادما، شیر طعم دار، ماست پروبیوتیک، پنیر تازه، شیر خشک، کره پاستوریزه، کشک مایع صنعتی، خامه پاستوریزه و فرادما، و پودر پروتئین تغلیظ شده نیز دارای پروانه استاندارد معتبر می باشد.

 

قنبریان افزود: فرآورده روغن کره، منحصرا از چربی شیر، خامه یا کره به وسیله روش هایی که تقریبا منجر به حذف آب و مواد جامد غیر چرب می شود، به دست می آید.

 

وی ابراز کرد: روغن کره می تواند از چربی ماست و یا دوغ نیز در طی فرآیند، تولید شود.

 

مدیرکل استاندارد لرستان با بیان اینکه وضعیت تولید مواد غذایی مشمول استاندارد اجباری در لرستان بررسی می شود، ادامه داد: کالاهای تولیدی و انطباق آنها با شرایط و مقررات استاندارد و کیفیت بررسی و در صورت تخلف، با عوامل آن برخورد می شود.

 

قنبریان اذعان داشت: رعایت استاندارد بستر ارتقاء کیفیت کالاهای تولیدی و ایجاد اعتماد بین مردم به خرید کالاهای داخلی، افزایش صادرات و کاهش ورود بی رویه کالاهای خارجی خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: افزایش بهره وری و رونق تولید موجب پیشرفت و توسعه پایدار شده و راهی بسوی جهش تولید خواهد بود.

کد خبر 1126104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha