لزوم استفاده از ظرفیت های علمی توسط دستگاه های اجرایی فارس

صادقی گفت: اگر هر دستگاه های اجرایی از ظرفیت های علمی خود استفاده داشته باشد پیشرفت خوبی در استان فارس حاصل می شود و این قابلیت ها باید به درستی مدیریت شوند تا به حل مسائل مختلف جامعه منجر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی صادقی»، امروز (دوشنبه 22 آذر) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش در شیراز گفت: با حمایت هایی که از این پس متوجه ظرفیت علمی و پژوهشی استان خواهیم شد شاهد رشد بیشتر این حوزه می شویم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز افزود: این هفته فرصتی است که نتیجه تلاش های پژوهشی مشخص شود و از این فرصت نباید صرفا برای یک ویترین نمایشگاهی استفاده کرد بلکه باید به عنوان زمینه ای برای تعامل بیشتر و آشنایی با پژوهش ها و بستر مناسب برای ادامه کار و فعالیت های پژوهشی اثربخش در مدیریت استان و حتی در سطح ملی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: شیراز یک شهر دانشگاهی است و چشم شیراز، دانشگاه است و افتخار شیراز حرم سومین حرم اهل بیت (ع) بودن و مرکزیت دانشگاه است و شیراز به تعبیر مقام معظم رهبری، شهر علم است.

صادقی تاکید کرد: گذشته شیراز در حوزه علم بسیار پر افتخار است و با قابلیت های موجود می توانیم این گذشته را احیا و درخشان تر و اثرگذارتر کنیم.

وی ادامه داد: عدم استفاده از ظرفیت های موجود و پژوهشگرانی که داریم، نوعی کفران نعمت است و دستگاه های اجرایی استان ظرفیت های پژوهشی خوبی دارند که با هم افزایی با دانشگاه ها نتایج مطلوبی رقم زده خواهد شد.

صادقی اضافه کرد: مسئولان اجرایی فارس برای بهره مندی از این ظرفیت ها باید تصمیمات لازم را اتخاذ کنند و تیم مدیریتی کنونی استان دارای فرهیختگان علمی است و باید بیش از گذشته از توانمندی های علمی در ارتقای مدیریت استان استفاده کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز تصریح کرد: در بحث خشکسالی نباید منتظر تبعات نامطلوب خشکسالی باشیم و باید با تدابیر مبتنی با مطالعات علمی به مقابله با این تبعات در استان و سطح ملی بپردازیم و در چهارچوب یک طرح جامع مقرر شده در استان راهکارها ارائه شود.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های علمی فارس گفت: اگر هر دستگاه های اجرایی از ظرفیت های علمی خود استفاده داشته باشد پیشرفت خوبی در استان حاصل می شود و این قابلیت ها باید به درستی مدیریت شوند تا ظرفیت های علمی را سامان داده و به حل مسائل مختلف جامعه منجر شوند.

کد خبر 1126440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha