اعتبارات تکمیل پروژ‌ه‌های آموزشی نیمه‌تمام خیرین به ۲۸۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت

اعتبارات ردیف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیری در لایحه بودجه ۱۴۰۱، با افزایش ۲۱ درصدی به رقمی بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، اعتبارات ردیف تکمیل پروژه‌های مشارکتی در لایحه بودجه سال 1401، حدود 21 درصد افزایش یافت.

در لایحه بودجه 1401 که صبح دیروز توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، ردیف اعتبارات دولتی در پروژه‌های مشارکتی که در واقع صرف تکمیل پروژه های نیمه‌تمام خیری می شود، از 2 هزار و 350 میلیارد تومان در قانون بودجه سال جاری، به 2 هزار و 800 میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده رسیده است.

در چندسال اخیر تکمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت برنامه های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور قرار گرفته است و طی سال گذشته تمام پروژه‌‌های نیمه تمام تعیین تکلیف، ساماندهی و یا تکمیل شدند.

از سال 1396 که ردیف اعتبارات پروژه‌های مشارکتی در لایحه بودجه قرار گرفته است، تاکنون بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان به منظور تکمیل پروژ‌ه‌های نیمه تمام خیری تخصیص یافته است.

به این ترتیب روند افزایشی اعتبارات این بخش طی سال‌های اخیر استمرار یافته است و پیش بینی می شود که با تصویب نهایی لایحه بودجه 1401 در مجلس شورای اسلامی روند مدرسه‌سازی و توسعه و تکمیل فضاهای آموزشی شتاب بیشتری پیدا کند.

گفتنی است، افزایش اعتبارات دولتی همواره موجب ترغیب خیرین به مشارکت در امر مدرسه سازی شده است، به نحوی که خیرین مدرسه‌ساز در سال جاری 3 هزار میلیارد تومان را تعهد کردند.

کد خبر 1126565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha