استقرار سامانه بارندگی از روز جمعه در شهرستان دهلران

رئیس اداره هواشناسی شهرستان دهلران گفت: برابر پیش بینی های انجام شده از روز جمعه هفته جاری سامانه بارشی در شهرستان مستقر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «محمد پاریاب» در جلسه ستاد بحران دهلران اظهار کرد: این سامانه بارشی صبح روز جمعه شهرستان دهلران را در بر می گیرد و تا پایان روز سه شنبه هفته بعد ادامه دارد.

 

وی افزود: میزان بارش ها از روز جمعه تا بعد از ظهر دوشنبه هفته آینده در برخی نقاط شهرستان بین ۳۰ تا ۷۰ میلیمتر پیش بینی شده است.

 

مدیر هواشناسی دهلران تاکید کرد: عمده بارش ها در این شهرستان بیشتر در ۲ بخش موسیان و دشت عباس خواهد بود.

 

پاریاب یادآور شد: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها طی این بارش ها دور از انتظار نیست که می طلبد پیش بینی های احتمالی برای جلوگیری از بروز حوادث و خسارت های احتمالی از سوی مسئولان ذیربط اندیشیده شود.

 

وی افزود: عشایر کوچرو و دامداران باید نسبت به محل نگهداری احشام و دام های خود به خصوص دام های کوچک در اماکن امن و سر پوشیده دقت کنند و از چرای دام های خود در مناطق کوهستانی ارتفاعات و از تردد در مسیر رودخانه ها، مسیل ها و مناطق مستعد آبگیر جدا خودداری کنند.

 

پاریاب خاطرنشان کرد: عشایر و دامداران از تالیف دام در حاشیه رودها به علت طغیان احتمالی آب یا ارتفاعات به خاطر وقوع ساعقه خودداری کنند.

کد خبر 1126976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha