تربیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر محور قرآن است/ شهید سلیمانی تربیت شده مکتب قرآن نیروهای مسلح است

سردار ایرجی با بیان اینکه تربیت نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران بر اساس قرآن است، گفت: شهید سلیمانی تربیت شده مکتب قرآن نیروهای مسلح است.

سردار هوشنگ ایرجی در حاشیه مسابقات قرآنی خانواده های نیروهای مسلح در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد برگزاری این دوره از مسابقات گفت: خداوند را شاکرم که در این روز توانستم در خدمت خادمان قرآنی نیروهای مسلح در مجموعه دژبان ارتش باشم.

 

معاون فرهنگی و تبلیغات روابط عمومی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه این مسابقات هر دو سال یک بار برگزار می شود، تصریح کرد: این دوره از مسابقات به میزبانی عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.

 

وی در مورد جایگاه قرآن و تاثیر آن در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران یک نیروی قرآن محور و دین محور هستند و این تفاوت نیروهای مسلح ما با سایر نیروهای مسلح کشورهای دیگر در قرآن باوری و قرآن محوری است و همچنین در سبک زندگی این نیروها محوریت قرآن حاکم است.

 

وی با اشاره به بازدید از روند برگزاری مسابقات نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: داوران حاضر در این دوره از مسابقات از داوران بین المللی هستند که در سطح ملی فعالیت می کنند. قضاوت این داورها این بود که در مجموعه نیروهای مسلح رشد و بالندگی در حوزه قرآنی نسبت به گذشته بسیار قابل توجه بوده است. امروز شاهدید قریب به 650 نفر در این دوره از مسابقات در رشته های مختلف حضور یافتند و این افراد نخبگان قرآنی نیروهای مسلح محسوب می شوند.

 

وی ادامه داد: در دو سال متوالی ده ها هزار نفر از کارکنان و خانواده های نیروهای مسلح به رقابت پرداختند و امروز شاهد برگزاری مسابقات در سطح فینال و نهایی هستیم. تمام این فعالیت ها در راستای یک اقدام بزرگ تربیتی است و آن محوریت قرآن در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با اشاره به محوریت قرآن در میان خانواده ها، کارکنان و فرزندان نیروهای مسلح یادآور شد: از مجموعه روند بازدیدهایی که از این مسابقات انجام گرفت به این نتیجه رسیدم که مسابقات در سطح بسیار خوبی برگزار می شود و فعالیت قرآنی نیروهای مسلح رو به رشد است.

 

وی با اشاره به منویات رهبر انقلاب در توجه به قرآن و تربیت 10 میلیون حافظ ادامه داد: در همین راستا سردار سرلشکر باقری ریاست محترم نیروهای مسلح، شورای عالی قرآن را در نیروهای مسلح شکل دادند و انشاءالله اولین جلسه شورای عالی قرآن با حضور سرلشکر باقری برگزار می شود.

 

وی گفت: تمام این تلاش ها و سیاستگزاری های راهبردی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا به ویژه حجت الاسلام سعیدی و اهتمام و توجه وی به قرآن و سبک زندگی اسلامی موجب شده است تا شاهد رشد و بالندگی در موضوع قرآن در مجموعه نیروهای مسلح باشیم.

 

سردار ایرجی در مورد جایگاه قرآن در میان نیروهای مسلح و تاثیر آن در افزایش توان دفاعی نیروها خاطرنشان کرد: تفاوت ما با نیروهای مسلح سایر کشورهای دنیا در ایده و عقیده است. مبنای تربیتی ما تربیت قرآنی است و هر آنچه در مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حال شکل گیری است، مبتنی بر امور قرآن و برگرفته از قرآن کریم است و از عترت و امر ولایت مداری نشات می گیرد.

 

وی گفت: توان رزم ما در حوزه فعالیت های نیروهای مسلح مرتبط با امور تربیتی قرآن کریم است و پایه های قوی تربیتی در نیروهای مسلح نشان دهنده رشد و بالندگی خاص نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی گفت: همان گونه که در حوزه تجهیزات نظامی نیز شاهدیم ریشه، زمینه و مبنای این پیشرفت ها نیز اصول قرآنی است و این انگیزه ها، شهامت ها، شجاعت ها و شهادت ها که در عرصه نیروهای مسلح شاهد آن هستیم که نمونه بارز آن شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی است که در ماه آینده سالگرد این شهید بزرگوار را در پیش داریم، ما سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را یکی از تربیت یافتگان مکتب قرآنی نیروهای مسلح محسوب می کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: مکتب سلیمانی مکتب قرآنی است و اگر بخواهیم به موضوع مکتب سلیمانی در ابعاد مختلف توجه کنیم در نتیجه به موضوع قرآن محوری می رسیم و این نگاه به شایستگی در مجموعه نیروهای مسلح وجود دارد و تمام فعالیت هایی که در مجموعه نیروهای مسلح به شایستگی انجام می شود، برگرفته از مبانی دینی و قرآن کریم است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1127244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha