نشست بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزاکوچک جنگلی برگزار مي شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به برگزاری نشست بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزاکوچک جنگلی در قم گفت: نهضت میرزای جنگلی، جنبش و حرکتی اسلامی، دینی و مردمی بود. 

به گزارش خبرگزاری شبستان ازً قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در جمع خبرنگاران در اداره کل تبلیغات اسلامی قم اظهار داشت: نشست بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزاکوچک جنگلی با حضور نمایندگان گروههای مقاومت جهانی پنج شنبه 25 آذرماه در مجتمع دارالولایه در جمکران برگزار می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در تشریح اهداف برگزاری این نشست بیان کرد: از مصادیق تعظیم شعائر دینی، بزرگداشت نهضت‌هایی است که در آن مبارزانی در طول حیات‌شان براساس آموزه‌های دینی و بهره‌گیری و الگوبرداری از اهل بیت(ع) تلاش کرده‌اند.

 

وی عنوان کرد: این مبارزان، عمر خویش را در مسیر رضای خدا و عزت مومنین صرف کردند که از آن جمله حجت‌الاسلام یونس استادسرایی معروف به میرزای جنگلی است؛ ایشان به واسطه انقطاع از رفاه‌طلبی و امنیت، مجاهدتی تاریخی در گیلان رقم زد و یکی از نمونه‌های مفاخر اسلامی و ایرانی به شمار می‌رود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی تصریح کرد: میرزای جنگلی مشی و زندگی‌اس در نظام بشری از جمله افتخارات ارزشمند در مسیر حریت و آزادی‌خواهی و عزت طلبی و ایثار برای هم‌نوعانش است.

 

وی خاطرنشان کرد: این عالم دینی، دارای سن زیاد و یا صاحب اعتبارات علمی نبوده و درس مبارزه با ظلم و فساد و تبعیض را از سید لشهداء آموخته و خود می‌گوید در مبارزات به سرسلسله مجاهدان اسلامی اقتداء کردیم، درنهایت نیز این مبارز ملی و دینی غریبانه سر از تن‌اش جدا کردند و به مقام شهادت رساندند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت اگر می‌خواهند استقلال و عزت و آزادگی نسل‌های جدید این مرز و بوم را حفظ کنند باید با بزرگداشت چنین شخصیت‌هایی زمینه ارتقای هویت سیاسی و اجتماعی و دینی جوانان را فراهم کنند.

 

وی افزود: یکی از زمینه‌های هویت بخشی به نسل جوان، تجلیل از الگوهای دینی و ملی است، از جمله مبارزین و شهدای روحانیت از جمله میرزای جنگلی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، تبیین جایگاه چنین شخصیتی را به عنوان رسالتی مهم برعهده دارد و این نشست را همزمان با یکصدمین سالگرد شهادت ایشان برگزار می‌کند.


وی بیان کرد: براساس طبقه بندی رسانه‌ای و تبلیغی سه برنامه اساسی را پیش‌بینی کرده‌ایم که ناظر بر فضای رسانه عمومی و با هدف معرفی میرزای جنگلی به عنوان یک شخصیت روحانی است، به ویژه اینکه نهضت میرزای جنگلی، جنبش و حرکتی اسلامی، دینی و مردمی بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان عنوان کرد: در این خصوص برنامه‌هایی از جمله مسابقات و نشستی با حضور 40 تن از اساتید و مبلغین در مسیر تبیین این شخصیت در دست اقدام قرار گرفت.


وی گفت: یکی از توطئه‌های نرم نظام سلطه در دوران اخیر دست اندازی و تحریف تاریخی جنبش‌های دینی و الهی است که در دوره پهلوی به طور غیرمستقیم نویسندگانی به خلق آثاری مکتوب برای نهضت جنگل با پیشینه تحریف انگیز نوشته و میرزا را چهره‌ای چپ و سوسیالیستی معرفی کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی افزود: در این آثار چنین شخصیتی آماج انواع تهمت‌ها و دروغ‌ها قرار گرفته و شاهد ظلمی بزرگ در حق این مبارز ملی و دینی هستیم.

 

وی تصریح کرد: شبکه‌های سلطنت‌طلب و غربی تحت حمایت صهیونیزم جهانی در این روزها به تحریف جفاکارانه مشغول شده‌اند و این شخصیت وطن دوست را متهم به تجزیه طلبی کرده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: براین اساس سازمان تبلیغات در سومین حرکت هویت‌ساز خود به عنوان مقدمه کنگره بزرگی که سال آینده برگزار می‌شود نشستی را در قم با حضور نمایندگانی از جنبش‌های مقاومت اسلامی در منطقه از جمله حزب‌الله لبنان، حزب‌الله عراق، حرکت الاسلامیه بحرین، انصارالله یمن و دیگر مجاهدین با همکاری مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) برگزار می‌کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان اظهار کرد: ما برآنیم تا این چهره اسلامی و ملی و ضد استکباری را به جهان اسلام معرفی کنیم و بتوانیم جوانان را در این بمباران رسانه‌ای و خطرات بحران هویتی با چنین شخصیت‌های بزرگی آشنا نماییم.

 

وی بیان کرد: میرزای جنگلی حتی در حوزه‌های علمیه نیز غریب و مظلوم واقع شده است، هر چند به تازگی شاهد جنبش‌های مردمی در جهت بزرگداشت این شخصیت بزرگ هستیم.

کد خبر 1127306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha