۱۸۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان گیلانی پرداخت شد

رضادوست از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد گیلانی خبر داد و گفت: تا به امروز برای چهار هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۱۸۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حبیب‌الله رضادوست» شامگاه چهارشنبه (24 آذر) در گفت‌وگوی خبری نحوه حمایت از مددجویان کمیته امداد در راستای خودکفایی آنان برشمرد و اظهار داشت: مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد گیلان ایجاد فرصت‌های شغلی برای محرومان است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان با بیان اینکه مسئولیت اشتغال محرومان به این نهاد واگذار شده است عنوان کرد: کمیته امداد گیلان برای ایجاد چیزی حدود 10 هزار و 700 فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر 430 میلیارد تومان در استان برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داده است.

 

رضادوست تصریح کرد: تا به امروز برای چهار هزار و 400 فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر 185 میلیارد تومان و با همت مدیران و رؤسای بانک‌های عامل به مددجویان کمیته امداد گیلان برای اشتغال در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات تسهیلات مورد نیاز پرداخت شده است.

 

وی تسهیلاتی که به مددجویان کمیته امداد پرداخت می‌شود را به صورت قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله اعلام کرد و افزود: تسهیلات اشتغالزایی در اولویت اول به مددجویان کمیته امداد، فرزندان مددجویان و در نهایت به افراد سرپرست خانوار، بیکار و نیازمند حمایت پرداخت می‌شود.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان ارتقاء سطح اقتصادی و توانمندسازی خانواده‌ها و افراد تحت پوشش را اولویت مهمی که توسط این نهاد حمایتی دنبال می‌شود، خواند و ادامه داد: تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد معمولا در حوزه مشاغل خانگی، خوداشتغالی و کارفرمایی پرداخت می‌شود.

 

رضادوست با تاکید بر اینکه بسته‌های تشویقی خوبی برای صاحبان صنایع در صورت استخدام مددجویان پیش‌بینی شده است خاطرنشان کرد: اگر صاحبان حرف و صنایع مددجویان کمیته امداد را استخدام کنند این نهاد علاوه بر مشارکت در پرداخت سهم حق بیمه کارفرما تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه هم به صاحبان بنگاه‌های اقتصادی پرداخت می‌کند.

 

 

کد خبر 1127541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha