برنامه های رادیو فرهنگ در ایام فاطمیه / از پیداترین نشانی تا خاطر نازک گل

رادیو فرهنگ تعداد ۹۸ برنامه را در قالب ۲۵ عنوان و به مدت۴۶ ساعت از شعرخوانی فاطمی تا کتابشناسی برای ایام فاطمیه روی آنتن می برد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، همزمان با ایام فاطمیه،رادیو فرهنگ ویژه برنامه‌هایی را برای  معرفی شخصیت آن بزرگوار و الگوسازی از زندگی وی برای شنوندگان پخش می‌کند. هر گروه برنامه ساز با توجه به رسالت خود برنامه های ویژه ای را تدارک دیده که بدین شرح است ؛

گروه جامعه رادیو فرهنگ برنامه های « هفت کوچه در سوگ» ، « صبح به وقت فرهنگ » را منعطف پخش می کند و برنامه « زنی از خاک از خورشید» را به طور ویژه تدارک دیده است .
مجله رادیویی "هفت کوچه در سوگ" به تهیه کنندگی سیدهادی موسوی نژاد  در ۲۷آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ به سیمای بانو حضرت فاطمه(س) در فرهنگ مردم ایران زمین و آیین عزاداری مردم نواحی ایران در ایام فاطمیه اختصاص دارد، همچنین مجله رادیویی "صبح به وقت فرهنگ" در ۲۷ آذر ماه و ۱۶دی ماه به تهیه کنندگی مرتضی اسدامرجی و پرویز جمالی از ساعت ۶:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه با طرح این سوال که زن مسلمان در دنیای متجدد امروز چه وظیفه ای دارد؟ با تماسها و پیامکهای شنوندگان همراه می شود و به بررسی سیره عملی حضرت زهرا(س) در زندگی فردی و اجتماعی، حجاب و کرامت انسانی می پردازد.

«زنی از خاک از خورشید» ویژه برنامه ای از گروه جامعه رادیو فرهنگ است که در ۱۶ دی ماه از ساعت ۹ صبح به مدت ۱۵۰ دقیقه با محوریت  تحکیم خانواده از دیدگاه حضرت فاطمه(س) ، فرهنگ فاطمی و زنان در جامعه امروز روی آنتن می رود .
گروه ادب و هنر نیز به غیر از برنامه « ققنوس» و « جوانه ها »برنامه هایی چون « سوگنامه مهر کوثر» و « سوگنامه فاطمی» را روی آنتن می برد.
ویژه برنامه "سوگنامه مهر کوثر" نیز. در ۱۶دی ماه از ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۲ ساعت به تهیه کنندگی مریم مردانی و معصومه علوی نکو با محوریت حضرت فاطمه در آینه‌ی زبان و ادب فارسی پخش می شود.

مجله ادبی « ققنوس » نیز در این ایام با ۱۰ بخش  گفتارمحور ۵ دقیقه ای از اول تا ۱۶دی ماه به معرفی شاعران آیینی که درباره حضرت فاطمه زهرا(س) شعر سروده اند می پردازد ، این برنامه را شنبه تا پنجشنبه ساعت۱۵ بشنوید .

مجله رادیویی "سوگنامه فاطمی" در ۲۷آذر ماه ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۱۲۰ دقیقه به تهیه کنندگی مریم مردانی و معصومه علوی نکو به موضوع حضرت فاطمه(س) در آینه‌ی شعر فارسی اختصاص دارد

همچنین مریم قاسمی تهیه کننده مجله رادیویی جوانه ها" ۱۶ دی ماه از ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه این برنامه را به آشنایی نوجوانان با شخصیت و سیره حضرت فاطمه(س) اختصاص داده است.
از گروه کتاب رادیو فرهنگ نیز شنوندگان می توانند همراه برنامه‌های « خاطر نازک گل »،« هفت اقلیم» و فاطمه فاطمه است » باشند . 
ویژه برنامه «خاطر نازک گل» را  ۲۶آذرماه از ساعت ۲۰:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه با موضوع  کتابشناسی حضرت فاطمه(س) و گفتگو با نویسندگان از گروه کتاب رادیو فرهنگ بشنوید همچنین برای برنامه « هفت اقلیم» ۱۰ بهش  ۵دقیقه ای ویژه ایام فاطمیه تدارک دیده شده که  از اول تا ۱۶ دی ماه از ساعت ۱۷:۰۰ با محوریت معرفی کتاب هایی که به حضرت فاطمه(س) پرداخته اند پخش می شود و با نویسندگان این کتاب ها گفت و گو خواهد شد، همچنین در این مجله رادیویی به تهیه کنندگی رویا ولی زاده، زهرا نصرالهی و فرح آبادی در ۲۷آذر، ۱۵ دی و ۱۶ دی ماه از ساعت ۱۷:۰۰ به مدت ۹۰دقیقه ضمن  معرفی کتاب درباره حضرت فاطمه(س) و برنامه های فرهنگی و هنری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اطلاع رسانی می شود.

برنامه گفتارمحور "فاطمه فاطمه است" نیز از ۴ تا ۱۶ دی ماه از ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۱۵دقیقه در ۱۲قسمت ویژه برنامه گروه کتاب است که  معرفی و خوانش بهترین کتابهایی که با موضوعیت زندگی و سیره حضرت فاطمه(س) نوشته شده است اختصاص دارد.

برنامه گفتگومحور "ایراندخت" به تهیه کنندگی مریم قاسمی در ۲۸ آذرماه از ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه به سبک زندگی فاطمی و کار و تلاش در زندگی حضرت زهرا(س) اختصاص دارد
در گروه تاریخ و‌اندیشه نیز « پیداترین نشانی  » ، کشتی  پهلو گرفته » ‌و«عفیفانه» به طور ویژه پخش می شوند. 
مجله رادیویی "کشتی پهلوگرفته" به تهیه کنندگی امیررضا راز ۱۶ دی ماه از ساعت ۱۳:۰۰ به مدت ۶۰دقیقه نگاهی داستان گونه به زندگی حضرت فاطمه(س) و نقش حضرت زهرا در تبیین کلی باورهای شیعه دارد.

"پیداترین‌نشانی " نیز به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر در ۲۷آذرماه از ساعت ۱۰:۳۰ به مدت ۶۰دقیقه به جایگاه زنان در سبک زندگی ایرانیاسلامی و سهم زنان از فعالیتهای فرهنگی اجتماعی در جامعه می پردازد

همچنین مجله رادیویی "عفیفانه" به تهیه کنندگی مریم یوسفی پور ۱۵ دی ماه از ساعت ۱۶:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه ، حجاب و عفاف در سیره فردی اجتماعی حضرت فاطمه(س) و رابطه بین حجاب و عفاف و استحکام خانواده را بررسی می کند.

در مجله رادیویی " سرزمین من" نیز روزهای ۲۷آذرماه و ۱۵ دی ماه  از ساعت ۱۳:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه به بررسی تاریخ و شخصیت و سیره حضرت زهرا(س) از چهار منظر : فاطمه(س) از منظر پدر و پیامبر(ص) و پیوند آن با زمانه ما، فاطمه(س) از منظر همسر و امام علی(ع) و روزگار امروز ما، فاطمه(س) از منظر خودش و شخصیت زن مسلمان و جامعه ما، فاطمه(س) از منظر فرزندان و اهل بیت و دنیای معاصر ما به عنوان الگوی زن معاصر پرداخته می شود


در برنامه گفتگومحور "خشت اول" به تهیه کنندگی مریم یوسفی پور روز  ۲۷ آذرماه از ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روش های تربیتی صحیح برای آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره حضرت زهرا(س) بررسی می شود.

« ساعت سوگ» ، « خاتون نور »، « فاطمه فاطمه است» ،« رادیو کتاب » ‌و.... نیز از جمله برنامه های گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ برای سوگ بانوی بی نشان است.
مجله رادیویی "خاتون نور" ۲۶آذر از ساعت ۱۴:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه به شناخت شخصیت حضرت فاطمه(س) و شعرخوانی شاعران اختصاص دارد همچنین محبوبه خدا" عنوان برنامه ای است که  ۲۷آذرماه از ساعت ۸:۳۰ به مدت ۳۰دقیقه با شعرخوانی شاعران مشهور معاصر در سوگ و شهادت حضرت فاطمه (س) روانه آنتن این شبکه رادیویی می شود. 

برنامه گفتارمحور "فاطمه فاطمه است" به تهیه کنندگی الهه بیات نیز  ۲۷آذرماه از ساعت ۱۲:۱۵ به مدت ۱۵دقیقه به معرفی و خوانش بهترین کتابهایی که با موضوع زندگی و سیره حضرت فاطمه(س) نوشته شده است اختصاق دارد 

برنامه گفتارمحور "ساعت سوگ" در ۱۵ و ۱۶ دی ماه از ۱۴:۳۰ به مدت ۳۰دقیقه مرثیه های ویژه حضرت زهرا(س) را پخش می کند.


"کتاب گویا" از ۴ تا ۱۶ دی ماه از ساعت ۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه با موضوع خوانش کتابهایی با موضوع حضرت فاطمه(س) پخش می شود.

در برنامه "رادیو کتاب" از ۲۷ آذر تا ۱۶دی ماه از ساعت ۲۳:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه کتابهایی با موضوع حضرت فاطمه(س) خوانده می شود.

 

 

کد خبر 1127619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha