اقامه نماز جمعه ۴۰ هزار فلسطینی در مسجدالاقصی/تصویب قطعنامه حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین در نیویورک

۴۰ هزار نمازگزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند و از سویی دیگر، قطعنامه حق تعیین سرنوشت فلسطینیان در نیویورک به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «شبکه رایه الاعلامیه»، اداره اوقاف اسلامی قدس گزارش داد: حدود 40 هزار نمازگزار فلسطینی نماز جمعه را این هفته در مسجدالاقصی اقامه کردند.

 

این درحالی است که شهرک قدیمی قدس شاهد حضور گسترده ای از عناصر پلیس و نظامیان رژیم صهیونیستی بود که کارت های شناسایی نمازگزاران را شناسایی کرده و آنان را تفتیش کردند.

 

از سویی دیگر، هزاران فلسطینی نماز صبح جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند و این اقدام ادامه حرکتی با نام «فجر الثوابت» صبح پایداری بود. این اقدام تاکیدی بر این است که مسجدالاقصی همچنان پابرجا و مقاوم است.

 

شیخ رائد صلاح بعد از پیروزی از زندان های رژیم صهیونیستی گفت: پایداری ما نه نمی میرد و نه از بین می رود و تا آزادی قدس و مسجدالاقصی ادامه دارد.

 

تصویب قطعنامه حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین در نیویورک

 

العالم نیز گزارش داد: مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با اکثریت آرا قطعنامه‌ای را در رابطه با حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین به تصویب رساند.

 

هیئت دولت فلسطین در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این قطعنامه با 168 رای موافق، 5 رای مخالف و 10 رای ممتنع به تصویب رسید.

 

این قطعنامه بار دیگر بر حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود از جمله حق برخورداری از یک کشور مستقل تاکید دارد و از تمامی کشورها، سازمان‌ها و نهادهای وابسته به سازمان ملل می‌خواهد به حمایت از ملت فلسطین برای رسیدن به این حق مسلم در اسرع وقت ادامه دهند.

 

قطعنامه مذکور همچنین بر ضرورت پایان فوری اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌ اشغالی 1967 و تحقق سازشی عادلانه و دائمی بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی با استناد به قطعنامه‌های سازمان ملل، معاهده مادرید و طرح صلح عربی به منظور حل دائمی منازعه فلسطینی اسرائیلی بر اساس راه حل تشکیل دو کشور تاکید دارد.

کد خبر 1127955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha