حضرت فاطمه (س) یک رهبر واقعی جهادی نمونه بود

امام جمعه پاتاوه ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، گفت: حضرت فاطمه (س) یک رهبر واقعی جهادی نمونه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید رحمت الله سیادت» امروز جمعه (۲۶ آذر ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن توصیه به رعایت تقوا و دوری از گناه، با بیان اینکه کسی که تقوای الهی را پیشه خود سازد، خداوند متعال او را حفظ می کند، گفت: لباس عیب آدم را می پوشاند، در مقابل سرما و گرما حفظ می کند و با فصل متغییر است، به مناسبت های مختلف لباس می پوشد، لذا مرد و زن باید با شرایط هم خودشان را وفق بدهند، نسبت به همدیگر عواطف انسانی و اخلاقی را رعایت و با تکریم احترام همدیگر را مراعات نمایند.

 

امام جمعه پاتاوه اظهار کرد: از اخلاق انبیاء الهی دوست داشتن زنانشان است و به فرموده معصوم (ع) «کسی که همسری اختیار می کند باید اکرامش کند».

 

وی در بخش دیگری از خطبه ها، با تبریک سالروز وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به بیانات امامین انقلاب، افزود: دانشگاه، حوزه های علمیه و روحانیون می توانند دو مرکز برای رشد و ترقی و تمام پیشرفت های کشور باشند.

 

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه اگر دانشگاه اسلامی باشد، اشخاص متفکر و متعهد خروجی این مکان خواهد بود، ادامه داد: استعمارگران و کسانی که می خواستند بر این کشور سلطه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی پیدا کنند، دین را از محیط دانشگاه حذف کردند.

 

امام جمعه پاتاوه ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، گفت: حضرت فاطمه (س) یک رهبر واقعی جهادی نمونه بود، همان طور که امام بزرگوار (ره) فرمود «اگر آن حضرت مرد بود، پیغمبر می شد» او با جهاد سیاسی، تبیین و جهاد علمی اسلام ناب محمدی (ص) امامت، امام زمان خود و قرآن مجید را نجات داد و در این راه نخستین شهیده راه ولایت شد.

 

وی با اشاره ای گذرا به نخستین بودجه دولت سیزدهم، گفت: دولت بودجه را در ۲۸۸ صفحه با منابع و مصارف مختلف بسته که از نظر شکلی و محتوا، مهم و مفید برای کشور که از رشد ۴۶ درصدی درآمدهای دولت در کنار رشد پنج درصدی هزینه های جاری دولت و در کنار این همه رشد ۴۳ درصدی بودجه عمرانی دولت، نشانه های امیدوارکننده از ارقام بودجه است.

 

حجت الاسلام سیادت، با بیان اینکه افزایش پلکانی حقوق ها به نفع اقشار کم درآمد در حوزه عدالت اجتماعی است، به سهم استان ها از بودجه عمومی اشاره کرد و افزود: هدف گذاری برای افزایش ۱۰ برابری تولید برق هسته ای و افزایش سهم استان ها از بودجه عمومی، در نظر گرفتن منابع برای مسکن محرومان و در نظرگ رفتن منابع برای اشتغال از دیگر نقاط قوت بودجه است.

 

امام جمعه پاتاوه در فراز پایانی خطبه ها به فضا سازی دشمنان در تخریب رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: از بدو آغاز فعالیت دولت انقلابی و مردمی آیت الله رئیسی، دشمنان خارجی و مزدوران ذلیل آنها در داخل رسانه ها و فضای مجازی شروع به تخریب و ناامید کردن مردم، کارشکنی و ناامنی در کشور، گرانی، احتکارا قلام ضروری مردم و کارشکنی بازاریان همراه بوده است.

کد خبر 1127995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha