پرداختن به نقش اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا نیاز امروز جامعه زنان است

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطابه حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت گفت: پرداختن به نقش اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا (س) نیاز امروز جامعه زنان است.

سمیه رفیعی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مهمترین ویژگی های حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: واقعیت این است که به نقش اجتماعی حضرت زهرا (س) کمتر پرداخته شده است و نقش مادرانگی و الگویی که از مادرانگی شدن تاریخ و برهه از زمان ارایه کردند، کمتر مورد توجه قرار گرفته است، این در حالی است که می توان از این الگو در بعد تربیت فرزند و تقویت بنیان خانواده استفاده شود.

 

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) وظایف اجتماعی را با قوت و قدرت پیگیری کردند، خطابه ای که در دفاع از ولایت داشتند نشان دهنده نقش پررنگ وی در اجتماع و سیاست است.

 

وی ادامه داد: گوش نسل جوان ما باید به این وظایف و نقش های حضرت فاطمه زهرا و ویژگی های شخصیتی ایشان اشنا و عجین شود تا بتوانند در تمامی ابعاد زندگی از این رفتارها الگوبرداری کنند.

 

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما هیچ وقت نیامدیم این ارزش های والای حضرت زهرا (س) را که ارزش های الهی و معنوی است، مشخص کنیم و برای آنها سازوکاری تهیه کنیم تا در زندگی مان از آن استفاده کنیم. در حدیث شریف کساء می خواهیم که وقتی حضرت فاطمه می خواهند بچه ها را مورد خطاب قرار دهند با چه احترامی فرزندانشان را خطاب می کنند و این گونه رفتارها عزت و شخصیت والایی به فرزندانش می دهد.

 

وی با انتقاد از اینکه متناسب با نقش آفرینی حضرت فاطمه زهرا (س) در سیاست و اجتماع پرداخته نشده است، گفت: نقش حضرت زهرا (س) در حوادث سیاسی و اجتماعی آن دوران نقطه عطفی در تاریخ اسلام است و ما هیچ گاه نتوانستیم این نقش را تبیین کنیم. نیاز است در این مقاطع و با زبان مردم و مصادیقی که می توانیم ذکر کنیم این نقش ها را معرفی کنیم.

 

رفیعی خاطرنشان کرد: تحقیقات و مطالعات زیادی در مورد حضرت فاطمه زهرا (س) انجام شده است اما برنامه ای برای قرار گرفتن این تحقیقات در اختیار مردم نداشته ایم و در واقع باید این مسایل روایت شود و تا روایت نشود در حد حکایت باقی می ماند.

کد خبر 1128093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha