صراحت و صداقت در حل مشکلات فرهنگی اثرگذار است

خاتمی، لازمه حل مشکلات فرهنگی را صداقت و صراحت در بیان مسائل خواند و گفت: باید برای مسائل و آسیب های فرهنگی در کشور فکر اساسی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: متاسفانه در برخی جلسات به جای بررسی مشکلات و حل مسائل تکرار مکررات انجام می شود.

 

مرتضی خاتمی با انتقاد از دورشدن سبک زندگی مردم از سیره ائمه معصومین(ع) گفت: می توان با انتشار مضامین ناظر بر ایثار و نوع دوستی فرهنگ جامعه را متحول کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مشکلات اجتماعی و فرهنگی استان مسائل فراگیر کشوری هستند و کمترین آسیب ها هم زیاد است، گفت: باید برای مسائل و آسیب ها فکر اساسی کرد و در جلسه ای مثل شورای فرهنگ عمومی بحث های طلبگی و جدی در این خصوص داشته باشیم.

 

این مسئول با اشاره به اینکه خرده فرهنگ ها باید تقویت شود، گفت: این خرده فرهنگ ها در دل فرهنگ عمومی ما جای دارد، در همین موضوع زبان ترکی، بعضا طراحان فرهنگی ما خیلی به خطا رفتند، از ترس اینکه در دام پان ترکیسم نیفتیم آمدند ترکی را محدود کردند.

 

به گفته نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، در این زمینه ما بانیان فرهنگی هم مقصر بودیم چرا که آن تنظیم گری را نداشتیم، نتوانستیم مسائل را درست تمیز و هر مساله را در جای خودش قرار دهیم.

 

وی با یادآوری اینکه در شهرستان های ایجرود و ماهنشان یک نشریه نیست که به پیشینه تاریخی، مذهبی، طبیعی این منطقه اشاره کند، گفت: وجود این چیزها موجب بالندگی می شود و نسل جوان را به خود باوری می رساند.

 

خاتمی با بیان اینکه سیل و هجوم فرهنگی همه را با خود می برد، گفت: مسائل اقتصادی که همه ما در آن رنجش داریم، اینها تاثیرگذار است، از سوی دیگر در خصوص مسائل فرهنگی هم هیچ خوراکی برای نوجوانان و جوانان نداریم.

 

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود افزود: آنچه مد نظر رهبر معظم انقلاب هم هست این نیست که بیاییم و کلی گویی کنیم، باید بر ریز مسائل تمرکز کنیم.

 

کد خبر 1128276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha