تاکید وزیر کشور بر مقابله با بسترهای فسادزا در شهرداری ها

وحیدی از عزم جدی وزارت کشور در ریشه یابی بسترهای فسادزا در شهرداریها خبر داد و تاکید کرد: در این راستا پیشگیری و مقابله با فساد در مدیریت شهری در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزای شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی که در اولين جلسه شناسايي گلوگاههاي فساد در شهرداري ها و راهكارهاي پيشگيري و مقابله با آن سخن می گفت، افزود: در اسناد فرادست از جمله قانون اساسي، سياست هاي كلي نظام، فرامين مقام معظم رهبري و احكام برنامه ششم توسعه كشور و ساير قوانين و مقررات موضوعي بر ضرورت و اهميت رسيدگي به مساله فساد تاكيد شده است.


وی در ادامه ضمن استماع گزارش سازمان شهرداریها و دهیاریها در این خصوص با بیان اینکه یکی از سياست هاي محوري دولت سيزدهم مقابله با فساد و پيشگيري از بروز زمينه ها و بسترهاي فسادزا در كشور می باشد، گفت: در این راستا شناسایی گلوگاههای فساد در مجموعه مدیریت شهری و روستایی با توجه به ارتباط مستمر شهرداریها، دهیاری ها و شوراها با مردم از جایگاه مهمی برخوردار است و در اولویت وزارت کشور و همچنین استانداریها قرار دارد.


وزیر کشور ادامه داد: عليرغم وجود بسترها و زمينه هاي فسادزا در شهرداريها،  به دليل كثرت و تنوع وظايف و ماموريت هاي محوله، در گام نخست با شناخت تمامي ابعاد و جنبه هاي موضوع ميبايست نسبت به اولويت بندي حوزه هاي ماموريتي فسادزا در شهرداريها اقدام نمود.


وحیدی افزود: همچنين با اولويت بندي ماموريتهاي شهرداريها، تمركز و برنامه ريزي در گام نخست بر حوزه شهرسازي و معماري و حوزه مالي و اقتصادي باید صورت گیرد و با احصاء دقيق زمينه ها و بسترهاي فساد زا، اهتمام جدي براي اصلاح فرآيندها و رويه هاي حاكم انجام شود.
 
شایان ذکر است، اولين جلسه شناسايي گلوگاههاي فساد در شهرداري ها و راهكارهاي پيشگيري و مقابله با آن با حضور وزير كشور و نمايندگان دستگاههاي نظارتي و قضایی ذيربط برگزار و در ابتدا گزارشي از سوي مدیران سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور پيرامون موضوع و راهبردهای پاسخگویی و شفافیت و رسیدن به شهرداریهای شیشه ای ارائه گرديد كه بيان كننده شناخت ابعاد و زواياي موضوع و چگونگي رسيدگي به آن بود.


در پايان پس از بحث و تبادل نظر اعضاي جلسه مقرر گرديد گزارش پايه تهيه شده، براي اعضاي حاضر در جلسه ارسال گردد و ظرف مدت دو هفته با اخد پيشنهادات نسبت به تكميل آن و تنظيم گزارش نهايي اقدام شود.

کد خبر 1128701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha