رشد ۲۲ درصدی کالاهای صادراتی از مرز ماهیرود

در بازدید استاندار خراسان جنوبی از درب خروج واحد صادرات در ماهیرود اعلام شد: کالاهای صادراتی از این بازارچه در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۲ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، استاندار خراسان جنوبی به همراه نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از درب خروج واحد صادرات در ماهیرود بازدید کرد.

 

درب واحد صادرات گمرکات مرزی ماهیرود در سال 97 و با حضور مقامات جمهوری اسلامی ایران و افغانستان راه اندازی و افتتاح شد.

 


در این طرح که با ابتکار گمرک جمهوری اسلامی ایران و حمایت استاندار وقت خراسان جنوبی در گمرک ماهیرود برای اولین بار در مرزهای کشور اجرایی و عملیانی شد، سه معبر گمرکی دارای درب های واحد واردات (با ۷ لاین ورود و خروج) و صادرات (با ۸ لاین ورود و خروج) احداث و به بهره برداری رسید.

 


این اقدام و ابتکار ضمن کنترل های متمرکز گمرکی معابر سه گانه (پایانه- بازارچه مرزی- منطقه ویژه اقتصادی) باعث افزایش بهره وری و کارایی نیروهای گمرکی و تسهیل و تسریع در روند تشریفات ورود و خروج  شده است.

 


روزانه به طور متوسط 200 تا 250 کامیون افغان در ماهیرود بارگیری شده و از مرز خارج می شوند.

 


شایان ذکر است: مجموع کالاهایی که در 8 ماهه نخست امسال از مرز ماهیرود صادر شده اند، با وزن یک میلیون و 606 هزار تن، از لحاظ ارزشی بیش از 512 میلیون دلار بوده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته با رشد 22 درصدی همراه بوده است.


ارزش کالاهای وارداتی از این مرز نیز طی این مدت 13 میلیون دلار بوده که رشد 673 درصدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

 

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی، ساختمان انبار تحت کلید گمرک در مرز ماهیرود به بهره برداری رسید.


این پروژه با سرمایه گذاری 32 میلیارد تومانی احداث شده که در زمینه انبارداری، بازرگانی و حمل و نقل فعالیت های گسترده ای دارد. این ساختمان با زیربنای 22 هزار متر مربع در زمینی به مساحت 21 هزار مترمربع بنا شده است.


این پروژه زمینه اشتغال مستقیم 35 نفر را فراهم کرده است.


 

کد خبر 1128811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha