آماده کمک به وزارت‌ آموزش و پرورش هستیم

رییس سازمان بسیج مستضعفین در دیدار با وزیر آموزش و پرورش از آمادگی بسیج برای کمک به این وزارتخانه در راستای اهداف تبیین شده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار غلامرضا سلیمانی در دیدار با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، آمادگی بسیج را جهت همکاری و پیشبرد اهداف فرهنگی و تربیتی اعلام کرد و گفت: در دوره‌های قبل هم همکاری داشتیم و ان‌شاء الله در این دوران بیشتر از قبل باشد و با کمک آموزش و پرورش بتوانیم به سمت تحقق جامعه اسلامی و مهدوی پیش برویم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج در عرض هیچ دستگاه و وزارتخانه ای نیست‌، گفت: عزم سازمان بسیج این است که با هم‌افزایی با آموزش و پرورش به دنبال مردمی‌سازی فرهنگ باشد. بسیج آماده کمک به وزارت آموزش و پرورش در راستای اهداف تبیین شده است.

بسیاری از فرماندهان جنگ از معلمان هستند

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج هم در این دیدار گفت: آموزش و پرورش انقلابی‌ترین نهاد بوده است و معلمین از پایه‌های انقلاب بوده‌اند و بسیاری از فرماندهان جنگ از معلمین بوده اند؛ ۳۶ هزار شهید دانش آموز گواه این امر است.

 تویسرکانی افزود: بزرگترین رسالت وزارت آموزش و پرورش ترویج همین فرهنگ انقلابی است و باعث تأسف است که مطالبات فرهنگیان مورد غفلت قرار گرفته بود و معلمین از محروم‌ترین قشر جامعه هستند.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش باید پرچم مطالبه‌گری معلمان را به دست بگیرد و دلسوزترین فرد برای معلمین باید شخص وزیر باشد. دولت‌های گذشته به خوبی از ظرفیت بسیج استفاده نکردند و نتیجه آن را دیدند و این دولت با استفاده از ظرفیت بسیج می‌تواند مشکلات را حل کنند.

نقش بسیج پیونده دهنده بین دولت و مردم است

همچنین یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: نقش بسیج پیوند دهنده دولت و مردم است و این نقش بسیار مهم است و برای حل بعضی از مشکلات نیاز به بسیج داریم که نمونه آن استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی بسیج برای نهضت سواد آموزی و افراد بازمانده‌ از تحصیل در روستاها و مناطق محروم است.

وی افزود: بعضی از تصمیم‌گیری‌های غلط در دوران گذشته و سیاسی‌کاری در وزارتخانه باعث ایجاد مشکلات فعلی معلمان شده است. ما برای ایجاد عدالت آموزشی نیازمند افزایش علمی معلمان و افزایش کیفی خدمات آموزشی هستیم.

کد خبر 1129041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha