برگزاری مراسم  روضه خوانی فاطمیه در قصرشیرین

حجت الاسلام دوستیان، گفت: بمناسبت ایام فاطمیه مراسم روضه خوانی و سینه زنی با رعایت پروتکل های بهداشتی در قصرسیرین با حضور مردم برگزار شده است.

حجت الاسلام حسن دوستیان ضمن تسلیت بمناسبت ایام فاطمیه  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: سیزده جمادی‌الاول تا سوم جمادی الثانی ایام فاطمیه نام‌گذاری شده و شیعیان عالم هرساله در این ایام به مناسبت شهادت دختر پیامبر اسلام (ص) به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قصرشیرین افزود :حضرت فاطمه زهرا (س) دارای ویژگی‌های فراوانی بودند که موجب شد از ایشان به عنوان انسان کامل نامبرده شود به گونه ای که نقل است امام زمان (عج) می‌فرمایند:«محضرت زهرا(س)  الگوی من هست»، این ویژگی‌ها را می‌شود در ابعاد مختلف شخصیتی، عبادت، بندگی و پارسایی ایشان و همچنین در حوزه مسائل اجتماعی، انفاق، ایثار آن حضرت دید. 

 

وی با اشاره با آغاز ایام فاطمیه و برگزاری برنامه در این دهه خاطر نشان کرد: در  دهه اول فاطمیه به مدت ۵ شب  در محل دارالقرآن مسجد مهدیه قصرشیرین مراسم عزاداری و روضه خواتی از ساعت ۲۰شب تا ۲۰/۳۰ با قرائت زیارت حضرت زهرا (س) سینه زنی و سخنرانی  برگزار و در حال برگزازی است.

 

حجت الاسلام دوستیان تصریح کرد: در دهه دوم نیز به مدت ۵شب و در روز شهادت حضرت زهرا (س) بصورت دسته سینه زنی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد که تاریخ دقیق متعاقباً اعلام می شود.

 

 

کد خبر 1129171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha