رویداد استارتاپی کارخانه در خانه توسط مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز برپا شد

قاسم پور با اعلام خبر برپایی رویداد استارتاپی کارخانه در خانه توسط مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز اظهار کرد: توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی یکی از ماموریت های جهاد دانشگاهی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، « ابوالحسن قاسم پور» در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری رویداد استارتاپی کارخانه در خانه توسط مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز اظهار کرد: توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی یکی از ماموریت های جهاد دانشگاهی است.

 

مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی البرز با اشاره به اینکه در اکثر کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه بخش اعظمی از فرایند تولید تا خدمات شرکت ها، موسسات و نهادهای بزرگ، برون سپاری می شود، افزود: اما در کشور ما مشاغل خانگی به منزله طرحی است که مستقلا  در منزل انجام می شود و هدف برون سپاری تولید و خدمات در منزل، میسر نشد.

 

وی عدم ارتباط بین مشاغل خانگی و صنعت را یکی از نقاط ضعف حوزه مشاغل خانگی دانست و ادامه داد: در طرح مشاغل خانگی ارتباط مداوم و پایداری بین مشاغل و صنعت صورت نگرفته است که این مشکل باعث شد تا ما با ایجاد یک رویداد استارتاپی، زمینه های این فرهنگ سازی را به وجود بیاوریم و بتوانیم بخش اعظمی از شرکت ها و موسساتی را که قصد برون سپاری دارند شناسایی کنیم و در بخش مشاغل خانگی افراد توانمند را هم شناسایی کنیم و بین این دو یعنی عرضه و تقاضا، ارتباط برقرار کنیم.

 

قاسمپور با اشاره به برگزاری رویداد استارتاپی"کارخانه در خانه" خاطرنشان کرد: این استارتاپ با همکاری گروهی از اندیشمندان و صاحب نظران استانی برگزار شد.

 

این مسئول افزود: فراخوان این استارتاپ به صورت مجازی اجرا شد که از سراسر کشور 76 نفر شرکت کردند و بعد از  غربالگری 40 نفر برگزیده شدند و از این تعداد 8 گروه برای داوری انتخاب شدند تا افراد توانمند شناسایی شوند و در ارتباط مشاغل خانگی و صنعت موثر باشند.

 

قاسمپور تصریح کرد: همه کسب و کارهای کوچک، بزرگ و متوسط که قصد دارند تمام یا بخشی از عملکرد خودشان را به عنوان کارفرما برون سپاری کنند و به بخش مشاغل خانگی بسپارند عملا در این رویداد شناسایی می شوند.

 

گفتنی است، اختتامیه رویداد استارتاپی " کارخانه در خانه" فردا چهارشنبه 1 دی ماه 1400  ساعت 10 الی 13 به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.  

کد خبر 1129284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha