تسهیلات بانکی به طرح‌های گردشگری بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کردستان اعطا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون برنامه و بودجه کشور در سال ۱۴۰۰, به طرح‌های گردشگری بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کردستان اعطا می‌شود.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث ‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌‌دستی کردستان اظهار کرد: مجریان طرح‌های گردشگری با پیشرفت فیزیکی بالای 70درصد، که یکبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی یا روستایی تسهیلات دریافت کرده و موفق به اتمام پروژه نشده‌اند، می‌توانند با توجه به مبادله تفاهمنامه مابین وزارتخانه و بانک توسعه تعاون و اختصاص 4.1 درصد از اعتبارات این تفاهم‌نامه به  گردشگری استان برای اتمام طرح اقدام کنند.

 

 

مدیرکل میراث ‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌‌دستی کردستان افزود: در این راستا اولین جلسه کارگروه استانی تشکیل و در مرحله نخست 10 طرح پیشنهادی در سطح استان تصویب شد.

 

 

وی عنوان کرد: از طرح‌های تصویب شده،4 پروژه گردشگری شامل مجتمع گردشگری سهند، اریکه، شاخص بنیان کار و فاز ۲ هتل ۴ ستاره شادی سنندج، برای بررسی اعطای تسهیلات مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

 

 

گویلیان بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با جذب اعتبارات حداکثری، زمینه بهره‌مندی هر چه بیشتر برای توسعه صنعت گردشگری و ایجاد زمینه اشتغال را در استان فراهم کنیم.

 

 

مدیرکل میراث ‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌‌دستی کردستان یادآور شد: این بازدید با هدف حمایت از فعالان این حوزه و کمک به تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان و با حضور نمایندگان استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اداره‌کل دارائی و ستاد حمایت سرمایه‌گذاری، بانک توسعه تعاون و کارشناسان حوزه گردشگری و سرمایه گذاری انجام شد.

کد خبر 1129363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha