مسجد کانون اصلی ترویج اهداف انقلاب است

حجت الاسلام خانی، مساجد ر به عنوان کانون اصلی ترویج اهداف انقلاب عنوان کرد و گفت: تأسیس و رسیدگی به امور مساجد نیاز ضروری است که باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «محمد یوسف خانی»، امروز(یک دی)، در همایش نشست شورای مودت مساجد دلفان اظهارداشت: مساجد به‌عنوان اصلی‌ترین کانون ترویج اهداف نظام نقش بی‌بدیلی را در سیر مبارزات انقلابی علماء و فعالین ضد رژیم شاهنشاهی و استمرار انقلاب از مقطع جنگ تحمیلی تا امروز ایفا کرده اند.

 

امام جمعه دلفان افزود: امروز نیز ساختار شکلی و محتوائی آن در قالب رسانه موثر با مدیریت روحانیت دلسوز و حوزه های علمیه در پیشبرد اهداف نظام و در شکل ظرفیت پدافندی در مقابل هجمه های فرهنگی و عقیدتی نقش بی بدیلی را ایفاء می کند.

 

وی بیان کرد: تأسیس و رسیدگی به امور مساجد عرصه بازی‌های سیاسی نیست، از همه مردم مومن، نهادها و ارگان‌ها درخواست می کنم در امور مساجد شهرستان دلفان به خاطرچشمگیر کردن و برون رفت این پایگاه بسیار موثر معنوی از محرومیت، پای کار باشند.

 

حجت الاسلام خانی عنوان کرد: براساس نرم سرانه مساجد نسبت به جمعیت و منطقه شهرستان محروم دلفان نیازمند به حداقل ۲۹۰ مسجد است، درحالی که ما در حد متوسط یک سوم هستیم.

 

وی با تأکید بر اینکه در این زمینه باید اهتمام جدی شکل گرفته شود، گفت: راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری‌ها موظف هستن در طراحی و اجرای طرح‌های جامع تفصیلی شهری و هادی روستایی اراضی مناسب برای احداث مساجد و خانه عالم در جوار مساجد جهت استقرار امام جماعت همان مسجد پیش‌بینی کنند و درخواست مجدانه داریم که ظرفیت های انسانی (خیرین نیک اندیش و...) نسبت به این نیاز حتمی شهرستان دلفان را حمایت کنند.

کد خبر 1129719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha