کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نگران کننده است

بصیری‌مقدم کاهش رعایت شیوه‌نامه‌‎های بهداشتی در بندر آستارا را نگران کننده دانست و گفت: متاسفانه ۱۰ درصد مردم این شهرستان هنوز واکسن نوبت اول را تزریق نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «فرید بصیری‌مقدم» امروز(پنجشنبه، ۲ دی) در شصت و هفتمین جلسه ستاد مقابله با کرونا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: آن تعداد از افرادی که دو دز واکسن را تزریق کرده و از نوبت دوم آنها سه ماه گذشته باشد، می‌توانند برای دریافت دز سوم اقدام کنند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان‎‌اینکه متاسفانه ۱۰ درصد مردم این شهرستان هنوز واکسن نوبت اول را تزریق نکرده‌اند، افزود: با توجه به فراوانی همه نوع واکسن، از جاماندگان انتظار داریم در نخستین فرصت واکسن دریافت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه پایش بیماری کووید ۱۹ در مرز شهرستان آستارا با جدیت انجام می‌شود، تصریح‌کرد: طی ۲ ماه گذشته با انجام نزدیک به هفت هزار تست، از ورود ۵۸ فرد مبتلا به کووید ۱۹ به کشور جلوگیری شده است.

 

بصیری‌مقدم، کاهش رعایت شیوه‌نامه‌‎های بهداشتی در بندر آستارا را نگران کننده دانست و خاطرنشان‌کرد: وضعیت شهرستان از نظر شیوع کرونا، آبی است و موردی از سویه امیکرون در آستارا مشاهده نشده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت هوشمند کرونا در این شهرستان جدی گرفته نمی‌شود، اضافه‌کرد: رفتارهای بهداشتی مردم در مراکز اقامتی، بوم‌گردی، دفاتر پیشخوان، سالن‌های سینما و تئاتر، ادارات، بانک‌ها و رستوران‌ها نگران کننده است و از مسئولان و مردم می‌خواهم، با توجه به سرعت بالای سرایت سویه امیکرون، دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

 

بصیری‌مقدم، تزریق واکسن را نجات دهنده دانست و خاطرنشان‌کرد: براساس آمارها از یک جمعیت یکصد هزار نفری که واکسن نزده باشند، ۴۱۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند، در صورتی که اگر همان یکصدهزار نفر واکسن دریافت بکنند، در صورت ابتلا همه آنها، فقط یک نفر از دنیا می‌رود و این آمار گویای تاثیر مثبت واکسیناسون در مقابله با کووید ۱۹ است.

 

 

 

کد خبر 1130027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha