باید مدیران انقلابی و جهادی در گیلان انتخاب شوند

حجت‌الاسلام روحانی با اذعان به اینکه ملت نه دی سال ۸۸ هنوز هم حضور دارند گفت: تعداد زیادی از مدیران کل ما همچنان مدیران کل دولت سابق هستند و هیچگونه همخوانی با دولت جهادی، حزب اللهی و میدانی ندارند و باید تغییر یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (جمعه، ۳دی) در خطبه‌های ‌عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان رودسر با بیان اینکه به فرموده نبی مکرم اسلام(ص) هر انسان باتقوا و پرهیزگار جزو خاندان ایشان محسوب می‌شود اظهار داشت: آل پیغمبر اکرم(ص) هم برای اهل شیعه و هم برای اهل سنت محترم است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر مراقبت از خود در برابر گناه و معصیت و به دنبال اجرای فرامین الهی بودن را جزو خصوصیات انسان‌های باتقوا دانست و عنوان کرد: پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) فرمود:" شما هم می توانید در زمره اهل بیت من قرار گیرد به شرط آنکه تقوا را رعایت کنید" بنابراین مشخص می شود صفت تقوا صفتی بسیار مهم است.

 

روحانی پرهیز از اسراف را از جمله مصادیق مهم سبک زندگی اسلامی برشمرد و تصریح کرد: خداوند متعال فرمود من انسانهای مسرف را دوست ندارم و ما باید این پرهیز از اسراف را در تمام شئون زندگی خود رعایت کنیم تا از حد اعتدال خارج نشود.

 

وی کمک به همنوع را به ویژه در این شرایط اقتصادی یکی از راه‌های عمل به دین اسلام و حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی خواند و اذعان کرد: هر چه قدر مردم به سبک زندگی اسلامی توجه کنند خداوند متعال هم عنایت خویش را شامل حال آنان خواهد کرد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه خداوند رازق است و به هر کسی که بخواهد روزی می‌دهد ابراز داشت: خداوند متعال برای اینکه حقی از مردم و سایر انسان‌ها تضییع و زیر پا گذاشته نشود روی بحث پرهیز از اسراف تاکید فراوانی دارند از طرفی اسراف در درجه اول به خود فرد ضربه می‌زند.

 

روحانی با بیان اینکه انسان مسرف مورد غضب و خشم خداوند متعال قرار می‌گیرد تاکید پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم ) نسبت به پرداخت خمس و زکات مال را متذکر شد و اضافه کرد: پروردگار متعال مواهب نعمت‌های خود را از کسانی که به حق دیگران توجه نمی‌کنند و نعمت‌ها را اسراف و ضایع می‌نمایند می‌گیرد.

 

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه عبادی و سیاسی این هفته و در جمع نمازگزاران اظهار داشت: در خبرها شنیدیم که بعد از 33 سال شهیدی از شهرستان رودسر و روستای مرداب سر به آغوش خانواده‌اش برگشت و انشالله روز یکشنبه مراسم تشییع باشکوهی برای این شهید گرانقدر و با حضور گسترده مردم ولایتمدار برگزار خواهد شد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در مراسم تشییع این شهید سرافراز اسلام و دوران دفاع مقدس تصریح کرد: این سربازان و این شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس جان خود را در کف دست قرار داده و از مکتب اسلام و انقلاب و امام خمینی(ره) پاسداری کردند.

 

روحانی یکصد و سومین سالروز تاسیس و روز ملی ثبت و احوال در چنین روزی را مورد اشاره قرار داد و با گرامیداشت این روز و تبریک به تمام فعالان حوزه ثبت احوال کشور گفت: شهرستان رودسر شهرستانی عالم پرور شهیدپرور و مدیر پرور است و ظرفیت عظیمی در بخش‌های مختلف داشته و دارد.

 

وی این که ۱۱ هزار استعلام از دستگاه‌های دولتی در ثانیه انجام می‌شود و ثبت احوال به تمام این استعلامات پاسخ می‌دهد افزود: سازمان ثبت احوال طبق آمارها سالانه ۲۰ میلیون مراجعه کننده دارد و نشان می‌دهد فعالیت در این سازمان کاری بسیار پر زحمت و مهم محسوب می‌شود.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با اشاره به اینکه در حوزه ثبت احوال کشور انسان‌های متعهد و امانت‌داری مشغول فعالیت هستند عنوان کرد: ثبت احوال در واقع ویترین خدمات دولت به شمار می‌آید و این سازمان با کمترین اعتبارات بزرگ‌ترین خدمات را به مردم و جامعه ارائه می‌دهد.

 

روحانی ارتباط خوب و تنگاتنگ اداره ثبت احوال شهرستان رودسر با دفتر امامت جمعه را مورد توجه قرار داد و ضمن تقدیر از نوع عملکرد آنان ابراز داشت: بنده در همین تریبون نماز جمعه از مسئولین کشور و متولیان درخواست می‌کنم توجه ویژه‌تری به فعالان حوزه ثبت احوال کشور این قشر نجیب و زحمتکش از لحاظ حقوق و دستمزد و حمایت‌های مالی داشته باشند.

 

وی در ادامه حماسه بزرگ ۹ دی را گرامی‌داشت و با تاکید بر اینکه هفته آینده یکی از خطبه‌های نماز جمعه به تبیین ابعاد مختلف این حماسه اختصاص پیدا می‌کند گفت: همه فتنه گران داخلی و خارجی بدانند مردم ولایتمدار و شهید پرور ایران اسلامی همیشه در صحنه حاضر هستند و بصیرت دارند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر شروع به کار دولت سیزدهم را متذکر شد و با بیان اینکه بخش عمده‌ای از دولت همچنان از دولت سابق است تصریح کرد: تعداد زیادی از مدیران کل ما همچنان مدیران کل دولت سابق هستند و هیچگونه همخوانی با دولت جهادی، حزب اللهی و میدانی ندارند و بایستی فکری به حال آنان بشود تا افرادی بیایند و پشت میزها بنشیند که میدانی و جهادی ورود کرده و در کنار مردم به حل مشکلات اقدام کنند.

 

روحانی با اشاره به اینکه فتنه گران داخلی و خارجی دائم در حال توطئه گری و سمپاشی هستند اظهار داشت: دشمنان و فتنه گران بدانند ملت نه دی سال 88 هنوز هم حضور دارند و اگر فتنه‌ای به راه انداخته شود، تودهنی محکم‌تری از آنان خواهند خورد.

 

وی با بیان اینکه رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه آن هم در این مقطع زمانی بازتاب جهانی بسیار زیادی داشته است افزود: در چند روز اخیر رژیم کودک کش صهیونیستی گستاخی‌هایی را از خودش بروز داده و به ارباب خود گفته تنها راه، حمله نظامی به مراکز هسته ای جمهوری اسلامی است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه کشورهای غربی به توانمندی جمهوری اسلامی ایران اذعان دارند و از آن می‌ترسند خاطرنشان کرد: دشمنان باید چشم خود را باز کنند و مراقب توان جمهوری اسلامی ایران باشند زیرا اگر کوچکترین اشتباهی از آنان سر بزند به ضررشان تمام می‌شود. 

 

کد خبر 1130167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha