۲۴۸ هزار واحد روستایی در فارس مقاوم سازی شده است

نصیری گفت: ۲۴۸ هزار واحد روستایی در فارس مقاوم سازی شده است و سالانه ۱۵ هزار واحد با تسهیلات کم بهره با بهره ۵ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله بهسازی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «فرج الله نصیری»، امروز (یکشنبه 5 دی) در جمع خبرنگاران گفت: بحث پیشگیری، آمادگی، مقابله با حوادث طبیعی و بازسازی انجام می گیرد چرا که استان فارس استان خطر پذیری است و انواع و اقسام رویدادهای طبیعی را شاهد هستیم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس با یادآوری این مطلب که مردم باید قوانین مقاوم سازی را رعایت کنند، اضافه کرد: در سال 1370 نزدیک به 20 درصد واحدهای مسکونی در مقابل زلزله پایدار بودند و این آمار اکنون 66 درصد است.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای کوچک و روستاهای استان با اقدامات پیگشیرانه بتوانیم واحدهای آسیب پذیر را نوسازی و مقاوم سازی کنیم، اضافه کرد: در بحث آمادگی هم گروه های ارزیاب آموزش داده ایم که در زمان حادثه به ازریابی واحدهای خسارت دیده، بپردازند.

نصیری با اشاره به اینکه 130 نفر طرح و محاسب در روستاها و نقاط دیگر فعالیت می کنند، افزود: یکسری گروه های اسیب پذیر در نقاط کوچک و روستاها زندگی می کنند که با انعقاد تفاهم نامه بین بهزیستی و کمیته امداد واحدهای مسکونی آنان نوسازی و بهسازی شد.

وی با تاکید بر اینکه 376 هزار واحد مسکونی موجود در روستاهای فارس بر اساس آمارهای سال 95، وجود دارد، تاکید کرد: 248 هزار واحد روستایی در فارس مقاوم سازی شده است و سالانه 15 هزار واحد با تسهیلات کم بهره با بهره 5 درصد با بازپرداخت 20 ساله بهسازی می شوند.

نصیری با اشاره به اینکه نزدیک به 4 هزار و 200 سکونت گاه و آبادی روستایی داریم که در سطح استان پراکنده است، تاکید کرد: 2 هزار و 300 واحد دارای طرح «هادی» هستند که بیش از 20 خانوار دارند که مناطق دارای طرح «هادی» در بازسازی ها از گسل ها دور شده اند.

کد خبر 1130896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha