۶۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال عشایر واکسینه شده اند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: ۶۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال عشایر شیروان در مقابل کرونا واکسینه شده اند.

«سیده معصومه هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: درصد پوشش  تزریق دوز دوم واکسن کرونا در شهرستان ۶۶.۲ درصد است، پوشش واکسن در دانش آموزان ۱۵-۱۲ سال، ۱۰۰ درصد و دانش آموزان ۱۸-۱۵ سال ۸۶ درصد می باشد و همچنین ۶۴ درصد عشایر بالای ۱۲ سال، دوز اول واکسن را دریافت کرده  اند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان خاطرنشان کرد: به افراد بالای ۱۸ سال که دو دوز واکسن خود را تزریق کرده اند توصیه می شود چنانچه سه ماه از تزریق دوز دوم گذشته برای تزریق دوز سوم اقدام کنند و در مناطق شهری علاوه بر  مرکز تجمیعی واکسیناسیون واقع در مصلای امام خامنه ای در  ۶ پایگاه شهری نیز تزریق واکسن انجام می شود، در مناطق روستایی در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت روستایی نیز تزریق واکسیناسیون قابل انجام است.

 

هاشمی اضافه کرد: افرادی که دارای معلولیت و یا ناتوانی جسمی و حرکتی دارند،  تیم واکسیناسیون  جهت تزریق به درب منزل مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام می دهد.

 

وی تصریح کرد: در هفته های اخیر تیم های سیار واکسیناسیون جهت تزریق به درب منازل مراجعه می نمایند و انتظار می رود مردم شریف و فهیم شیروان همکاری مناسب تری با تیم های مراجعه کننده به درب منازل داشته باشند.

 

وی با ابراز نگرانی از برداشته شدن برخی محدودیت‌ها در سطح جامعه و با اشاره به اینکه تشخیص سویه کرونا خیلی مهم نیست و ما صرفاً برای تشخیص فراگیری آن، موارد را رصد می‌کنیم، اضافه کرد: تشخیص زودهنگام و مراقبت‌های درست و به موقع، مهم است علائم عمومی و درمان اومیکرون با سویه قبلی یعنی دلتا تقریبا مشابه است، در این شرایط نباید خودمراقبتی را فراموش کنیم پرهیز از حضور در تجمعات، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی می‌بایست جدی گرفته شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1131194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha