توسعه آموزش سواد رسانه ای لازمه مقابله با تبعات نامطلوب فضای مجازی است

کارشناس و پژوهشگر رسانه تصریح کرد: در حال حاضر توسعه آموزش های سواد رسانه ای از جمله الزامات مقابله با تبعات و آثار نامطلوب فضای مجازی است.

سید محمدحسن خوشرو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با ابراز خرسندی از این که در سال های اخیر گام های خوب و قابل قبولی در راستای آموزش های سواد رسانه ای در کشور برداشته شده است، گفت: اهمیت و ضرورت این مسأله می رساند که در این راستا بیش از پیش شاهد فعالیت های مؤثر و گسترده باشیم به خصوص از جانب نخبگان و فعالان حوزه و دانشگاه که در این زمینه علاوه بر مهارت از دانش لازم نیز بهره مند هستند.

 

وی افزود: از سویی ما برای تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بر اساس راهبردهای مدنظر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم نیاز به توسعه سواد رسانه ای داریم و این که در این جهت، شاهد یک برنامه ریزی اصولی و مستمر باشیم.

 

مدرس سواد رسانه همچنین گفت: یکی از مهم ترین مباحث مطروحه در سواد رسانه ای، لزوم اتخاذ رژیم مصرف رسانه ای صحیح است و این در حالی است که متأسفانه در حال حاضر بخش قابل توجهی از اعضای جامعه ما از جمله نسل جدید در میزان استفاده از رسانه و فضای مجازی، به این مهم کم توجه یا بی توجه هستند.

 

وی افزود: از دیگر دستاوردهای مهم آموزش های سواد رسانه ای این است که اعضای جامعه به درستی در جریان اخبار و تحولات ، اقناع شده و از سویی فریب حواشی و اخبار دروغ و شبهات روز افزون را نخورند.

 

مدرس سواد رسانه افزود: البته باید توجه داشت که موفقیت در زمینه توسعه و تعمیق سواد رسانه ای، نیازمند همراهی و همکاری ارگان ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی و نیز همت مضاعف نسل جوان مؤمن و انقلابی در این خصوص است و این که در این باره به معنای واقعی کلمه احساس تعهد و مسئولیت داشته باشیم.

کد خبر 1131475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha