اقدام پسندیده دولت در تدوین برنامه مدون و منسجم برای رشد اقتصادی و کنترل تورم

سلاح ورزی اقدام دولت را در تدوین برنامه مدون و منسجم برای رشد اقتصادی و کنترل تورم اقدامی پسندیده دانست و افزود: این می‌تواند سیگنال مثبتی به فعالان اقتصادی بدهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، حسین سلاح‌ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران شب گذشته (دوشنبه 6 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر اقدام دولت را در تدوین برنامه مدون و منسجم برای رشد اقتصادی و کنترل تورم اقدامی پسندیده دانست و افزود: این می‌تواند سیگنال مثبتی به فعالان اقتصادی بدهد.

 

سلاح ورزی با بیان اینکه کلیات برنامه با ارزش است اما در جزئیات برخی ابهامات و اشکالاتی وجود دارد، گفت: به عنوان مثال به نظر می‌رسد که رشد اقتصادی و تورم را در سطح کلان اقتصاد دیده اند و به آن تقلیل داده اند و به عوامل و زمینه‌های نهادی و ساختاری رکود تورمی در اقتصاد ایران اشاره نشده، از جمله بحث کیفیت حکمرانی، فساد، بحث مرتبط با امنیت سرمایه گذاری و تضمین حق مالکیت و رفع موانع کسب و کار.

 

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با بیان اینکه این نقشه راه به نوعی فاقد برنامه زمان بندی و فاقد عدد و رقم و هدف گذاری مشخص است از حذف ارز ترجیحی هم حمایت کرد و گفت: مهمترین نگرانی فعالان اقتصادی، اقتصادِ پیش بینی ناپذیر است.

 

کد خبر 1131502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha