برگزاری چهارمین هم‌اندیشی «یاریگران زندگی» با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

رافع نژاد از برگزاري چهارمين هم‌انديشي «ياريگران زندگي» به ميزباني کانون فرهنگي هنري معرفت در شهرستان دشت‌آزادگان خبر داد و گفت: اين هم‌انديشي اقدامي در راستاي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است.

«جباررافع نژاد» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به برنامه‌های متنوع کانون فرهنگی هنری «معرفت» دشت‌آزادگان در حوزه های اجتماعی و به خصوص پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: مصرف مواد مخدر را بیشتر در نوجوانانی می‌بینیم که از کودکی دچار مشکلاتی همچون بیش‌فعالی، نافرمانی و لجبازی، رفتارهای انفجاری خشم، افسردگی و اضطراب بوده‌اند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری معرفت شهرستان دشت‌آزادگان با اشاره به اینکه بخش زیادی از این رفتارها مرتبط با نوع برخورد خانواده‌ها و ناآگاهی آنها از شیوه‌های برقراری ارتباط موثر با کودکان است افزود: با این وجود تا حد زیادی می‌توان از پیشروی رفتارهای آسیب‌زا در جوانان جلوگیری کرد و پیشگیری‌های اولیه یا ثانویه را با طرح و برنامه‌ای بسیار منسجم انجام داد.

 

وی اضافه کرد: از مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه اجرای برنامه «یاریگران زندگی» است که کانون فرهنگی وهنری معرفت دشت‌آزادگان جهت ارتقای مشارکت اجتماعی نشست‌های هم‌اندیشی‌ با شیوخ، خیرین، نخبگان و افراد با نفوذ محلی، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و چهارمین هم‌اندیشی آن در ایام سالگرد سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و با موضوع نحوه آسیب‌شناسی در محلات توسط یاریگران زندگی برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

 

رافع‌نژاد با بیان اینکه مرحله اول این طرح شامل ظرفیت‌سازی، هویت‌بخشی و شبکه‌سازی است که در حال حاضر این مرحله به طور هم‌اندیشی و با حضور افراد با نفوذ محله اجرا می‌شود تصریح کرد: مرحله دوم آموزش مهارت‌های ارتقایی است؛ در واقع در این مرحله با آموزش و ارتقای دانش به دنبال پیشگیری تغییر نگرش هستیم.

 

وی یاد آور شد: سومین مرحله مشارکت اجتماعی است که صفر تا صد کار را مردم انجام می‌دهند و چشم‌انداز ما این است که هر محله‌ای یا روستایی در پیشگیری از اعتیاد مشارکت داشته باشد که البته برای اجرای آن نیازمند حمایت‌های ویژه هستیم.

 

کد خبر 1131631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha