مردم فکر نامشروع دشمن را در ۹ دی به خوبی تشخیص دادند

حجت الاسلام شهابی با بیان اینکه مردم فکر نامشروع دشمن را در ۹ دی به خوبی تشخیص دادند و وارد میدان شدند، گفت: سیل و اقیانوس بیکران مردم در ۹ دی فتنه را از بین برد.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: 9 دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است. روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است. روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. مردم در این روز، تیر خلاص را به سران فتنه شلیک و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند. در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام عین الله شهابی امام جمعه آزاد شهر به شرح زیر ارایه می شود.

 

حماسه 9 دی را چگونه می توان توصیف کرد؟

فتنه 88 که موجب حماسه عظیم 9 دی و بصیرت مردم شد و خروش عظیم مردمی به برکت این حماسه شکل گرفت. انقلاب اسلامی ایران در واقع بارقه ای از  نور الهی است که امام خمینی (ره) آن را انفجار نور تعبیر کردند که شعاع نورش کل عالم را در برگرفت . امروز اگر بیداری مظلومان و جامعه بشری در برابر ظلم  شاهدیم و اتحاد و خروشی در میان آنها به چشم میخورد  به برکت انقلاب اسلامی است.

 

بررسی کارشناسان و تحلیل آنها از فتنه 88 چه بود؟

سال 88 که زمینه فتنه با تحلیل و بررسی کارشنایان مشخص شد که برنامه ریزی آن از سالها قبل بود  که با برنامه ریزی دقیق و حساب شده برای براندازی  نظام جمهوری اسلامی ایران بود که دشمن تمام تلاش خود را بکار برد و یقین داشت که این حرکت می تواند  نظام را از پا در آرود که خداوند در آیه 8 سوره صف می فرماید: "يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد" با تمام وجود سعی در خاموش کردن نور الهی داشتند و انقلاب اسلامی ما به صراحت بیان بنیانگذار انقلاب اسلامی نور الهی بود که خاموش شدنی نیست و آن  اراده الهی است  که خداوند در ایه 23 سوره احزاب می فرماید "مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند." مردان الهی مدافع نور الهی هستند و با خون ، جان و مال خود با تمام وجود نمیگذارند نورالهی خاموش شود و از آن دفاع می کنند.

 که نمونه آن  8 سال دفاع مقدس در ایران اسلام است که شاهد بودیم  جوان ونوجوان ، مرد و زن همه به پا خواستند و با تمام وجود دفاع کردند و پیروزی از آن مردان الهی است.

 

مردم چگونه توانستند فتنه را از بین ببرند؟

حماسه عظیم 9 دی حماسه بزرگی بود که واقعا ایام الله است و واقعا معجزه الهی است ، فتنه آنقدر عمیق بود که رهبر انقلاب  فرموند یک بیماری مزمن که علاج آنه را نیروهای امنیتی  نمی دانستند اما علاج این بیماری مردم بودند و آنرا از بین بردند. در 9 دی نگاه مردم قومیتی و حزبی نبود و وقتی  فهمیدند که دشمن کجا را هدف قرار داده است همه به میدان آمدند و با یک خروش و حماسه عظیم مردمی فتنه کاملا ازبین رفت. وقتی سیل و اقیانوس بیکران مردم به راه افتاد فتنه رابا خود برد و دیگر اثری از فتنه باقی نماند.

تشبیه  رهبر انقلاب از فتنه 88 به یک بیماری مزمن و خطرناک نشان از عمق فتنه است . ما خطرات زیادی را پشت سر گذاشتیم ، دفاع مقدس 8 سال  به طول انجامید ، انقلاب اسلامی با پشت سرگذاشتن کودتای نوژه، طبس و دهها مانع دیگر به پیروزی رسیدیم که هیچ کدام به اندازه این فتنه 88 نبوده است .

 

هدف اصلی فتنه در سال 88 چه بود؟

هدف اصلی این فتنه  نه تضعیف ولایت بلکه از بین بردن این جایگاه و اضمحلال و نابودی  ان بود که مردم بابصیرت ما کاملا متوجه آن شدند و وارد میدان شدند و حماسه 9 دی را با شعار میثاق با ولایت  انجام دادند و هدف انها دفاع از ولایت بود که به معنی دفاع از تمام ارزشهای اسلامی بود زیرا پایه اصلی انقلاب اسلامی ولایت فقیه است و ولایت فقیه  بنیان محکم انقلاب اسلامی است که اگر این پایه برداشته شود بعید است خمیه ای از انقلاب باقی بماند و مردم در 9 دی فتنه دشمن را خاموش کردند و امروز نیز مردم در صحنه هستند و دوام نظام ما به حضور مردم  است اگر حماسی در عرصه های مختلف اجتماعی می خواهد شکل بگیرد  اساس آن مردم هستند وتا مردم نخواهند کاری شکل نمی گیرد و همه جا حرف اول را مردم می زنند. گام هایی که برای رسیدن به قدرت نظام اسلامی ، گام اصلی محسوب می شود مردم هستند.

 

برای تشخیص درست از غلط درزمانی که هوا غبارآلود است باید از چه ابزاری استفاده کرد؟

 فتنه گران برای تضعیف و از بین بردن نظام اسلامی از قدرت مردم بهره برداری می کردند و حرکت مزورانه آنها قدرت مردم بود ، انها اگر میخواستند به قدرتی  برسند با رای مردم می خواستند قدرت را از مردم و نظام اسلامی بگیرند و رسیدن به قدرت با زیر سوال بردن انتخابات بود به این معنا که آراء دست کاری شده است. و از سوی دیگر با ابطال  انتخابات و آراء مردمی با بهره گیری از قدرت مردمی  و نافرمانی مدنی و نامشروع نشان دادن دولت تمام تلاش خود را بکار گرفتند در حالیکه دولت با آراء  مردم شکل گرفت اما دشمن با شعار تخلف در انتخابات و آراء آنها در انتخاب فرد  مورد نظر که تصور می کردند این فرد انتخاب مردم نیست و با این حرکت فتنه را اغاز کردند.

 

پیامدهای حضور مردم در 9 دی را توضیح بفرمایید؟

پایه و بنیان انقلاب اسلامی مردم هستند که به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی علاج بیماری مزمن فتنه مردم بودند و نقش اصلی در حماسه 9 دی مردم ایفا کردند و اگر مردم به میدان نمی آمدند به طور قطع  و یقین هدف فتنه گران به کرسی می نشست .مردم فکر نامشروع دشمن را به خوبی تشخیص دادند و وارد میدان شدند  و فتنه را از بین بردند. در تمام موقیعیت های نظام اسلامی که نظامی دموکراسی است اصل و اساس مردم هستند و انها این نقش را  ایفا می کنند.

 

کد خبر 1131979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha