ثبت کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و نهج البلاغه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

حجت الاسلام ابراهیمی بابیان اینکه علاقه‌مندان تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ برای ارسال آثار به نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان مهلت ‌دارند، گفت: دریافت امتیاز iscمورد توجه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «عباسعلی ابراهیمی» امروز (۸دی) در نشست شورای سیاستگذاری نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان ضمن تسلیت ایام فاطمیه از حضرت زهرا سلام الله علیها و سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی، اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که این کنگره به میزبانی دیار علویان برگزار می شود.

 

دبیر نخستین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان از ثبت کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و نهج البلاغه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خبر داد و افزود: هدف ما تشویق محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی برای مشارکت علمی بیشتر در این رویداد فاخر علمی و فرهنگی است.

 

 

حجت الاسلام ابراهیمی از تهیه فراخوان برگزاری این کنگره بین‌المللی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی خبر داد و افزود: این کنگره از سوی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه، شورای سیاست‌گذاری، سازمان اکو، بنیاد بین‌المللی غدیر و سایر نهادهای فرهنگی برگزار خواهد شد.

 

وی بابیان اینکه این کنگره در دو محور گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه برگزار می‌شود، آشنایی بافرهنگ غدیر به‌عنوان الگوی حکومتی برای جوامع انسانی، آشنایی با نهج‌البلاغه به‌عنوان گنجینه بیکران معارف اسلامی، گشودن افق‌های جدید با بهره‌گیری از سرچشمه‌های غدیر و نهج‌البلاغه، تأمین نیازهای ضروری جوامع انسانی از طریق گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه به‌عنوان کلید حل مشکلات عصر حاضر را از اهداف این کنگره برشمرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی، مقابله علمی با بحران‌های مختلف اجتماعی حاکم بر جوامع انسانی از منظر نهج‌البلاغه، گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه خوانی در جامعه را از دیگر اهداف این کنگره عنوان کرد و گفت: دریافت امتیاز isc برای این کنگره مورد توجه بوده است.

 

وی گفت: غدیر و پیام جهانیان، تبیین مبانی معرفتی فرهنگ غدیر در قرآن مجید به سیره معصومین، فرهنگ غدیر از نگاه متفکران و اندیشمندان غیرمسلمان، غدیر از منظر حضرت علی (ع)، نقش و رسالت رسانه‌ها در گسترش جهانی فرهنگ غدیر و مروجان و پژوهشگران شناسایی غدیر از جمله محورهای این کنگره به شمار می‌آید.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی بابیان اینکه نهج‌البلاغه به‌عنوان کلید حل مشکلات عصر حاضر به شمار می‌رود و بسیاری از نیازهای ضروری جوامع انسانی از طریق گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج‌البلاغه قابل‌حل است، ادامه داد: کتاب نهج‌البلاغه همچنان ناشناخته مانده است درحالی‌که فراتر از کلام بشر به شمار می‌رود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر اینکه باید غدیر را به‌عنوان الگوی حکومتی در جامعه و جهان معرفی کنیم، گفت: تبیین آموزه‌های نهج‌البلاغه و نقش نهج‌البلاغه در زندگی مسالمت‌آمیز در جهان معاصر از محورهای این همایش است.

 

وی گفت: ارسال آثار به این کنگره آغاز شده است و علاقه‌مندان تا 31 فروردین 1401 برای ارسال آثار خود مهلت ‌دارند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: علاثه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.co_ghadir1401mazandaran.ir مراجعه کنند.

کد خبر 1132175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha