۶۰۰ نفر از بچه های مسجد شرکت کردند

۶۰۰ نفر از بچه های مسجد و عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور امسال بر محوریت سامانه بچه های مسجد رقم خورد که در هر استان مرحله ارزیابی و بررسی آثار صورت گرفت.

امسال 600 نفر از بچه های مسجد و عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان شرکت کردند که برگزیدگان هر رشته انتخاب و برای شرکت در مرحله کشوری انتخاب شدند.

 

این افراد در رشته های قرائت تحقیق و تقلید و ترتیل خوانی، اذان،  مفاهیم، حفظ کل قرآن و جز 30، قرائت نماز و استعداد یابی و مکبری شرکت کردند.

شرایط کرونایی مانع از اجرای حضوری مسابقات مدهامتان در مرحله استانی شده اما بر اساس پیش بینی ها برگزیدگان استانی، به صورت حضوری به مرحله کشوری با دیگر دوستان خود رقابت می کنند.

 

رویداد قرآنی مدهامتان یکی از مهمترین فعالیت های قرآنی مساجد کشور است که استقبال خوبی داشته و این موضوع موجب تمدید زمان شرکت در این رقابت شده است.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت: رشته اذان و مفاهیم بیشترین شرکت کننده را در بین دیگر رشته های قرآنی داشته است.

 

«جلال ریزانه« ادامه داد: استعدادیابی بین کودکان زیر هفت سال در رشته های امسال افزوده شده که این فرصتی برای شناسایی و هدایت آن برای آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارزیابی و داوری آثار رشته های قرائت و اذان توسط هیات داوران انجام و دیگر بخش های مثل حفظ جز سی و مفاهیم بر اساس سامامه انجام شد، خاطرنشان کرد: برادران و خواهران در این رشته امکان شرکت داشتند که حداکثر سن 30 سال بود.

کد خبر 1132854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha