مسابقه اسکیس در پیاده راه فرهنگی رشت آغاز شد

مسابقه اسکیس و طراحی دست آزاد از بناهای تاریخی شهر رشت امروز(۱۱ دی) در پیاده راه فرهنگی رشت آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، مسابقه اسکیس از یناهای تاریخی رشت با تاکید بر حفظ هویت‌های معماری رشت به عنوان مرکز استان گیلان با حضور دانشجویان و هنرجویان حوزه معماری و نقاشی امروز(شنبه،۱۱ دی) در پیاده راه فرهنگی شهر رشت آغاز شد.

 

«میثم حرفت خواه» در حاشیه این مسابقه گفت: مسابقه اسکیس به همت حوزه بازآفرینی سازمان عمران شهرداری رشت در آستانه روز رشت در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب به‌منظور حفظ هویت‌های معماری رشت آغاز شد.

 

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت با بیان اینکه این برنامه تا عصر ادامه دارد، افزود: هدف از اجرای این برنامه توجه بیشتر به بناهای تاریخی مرکز شهر و حفظ هویت معماری شهر است.

 

وی افزود: آثار طراحی شده، به‌عنوان یک مجموعه ارزشمند در سازمان عمران حفظ شده و پس از مرمت عمارت بلدیه، در همین به نمایش عموم در می‌آید.

 

 

«کیامرز جوانمردی» نیز در حاشیه این مسابقه گفت: تدارک برنامههایی همچون طراحی دست آزاد و نقاشی و ... با هدف  ثبت زاویه دیدهای متفاوت از بناهای تاریخی مرکز شهر صورت گرفته است.

 

داور این مسابقه و عضو هیات علمی دانشگاه تاکیدکرد: زاویه دید شرکت کنندگان در این طراحی حائز اهمیت است و امروز در یک محیط صمیمی و بناهایی که سال‌ها حفظ شده است، طرح‌های ارزشمندی کشیده می‌شود.

 

کد خبر 1132980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha