سکوت امت به شهادت پاره تن پیامبر(ص) ختم شد/ بلوغ اجتماعی از شرایط مهم ظهور است

یک کارشناس مهدوی با بیان اینکه از مهمترین شرایط ظهور بلوغ اجتماعی است، گفت: عدم اهتمام امت به مسئولیت‌های اجتماعی خود و نظاره‌گر شدن در ماجرای هجوم به خانه حضرت زهرا(س) باعث ‌آن جنایات شد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محمود اباذری» درباره ارتباط مهدویت و فاطمیه، اظهار کرد: معمولا مومنان و منتظران نسبت به وظایف و مسئولیت های فردی اهتمام دارند اهل نماز و روزه و شرکت در مساجد و هیئت ها و گرامیداشت مناسبت ها هستند اما در بسیاری از موارد در مقابل مسئولیت های اجتماعی اهتمام لازم را نداریم در حالی که قرآن می فرماید: «وَتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوى» یعنی در خیرات و تقوا و خداترسی یکدیگر را یاری کنید.

 

این کارشناس مهدوی ادامه داد: علاوه بر این قرآن می فرماید: «وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» یا در آیه پایانی سوره مبارکه آل‌عمران می فرماید: «اصْبِرُوا وَ صابِرُوا» اصبروا تکلیف فردی است و صابروا تکلیف اجتماعی؛ اکنون بیش از 12 میلیون مجرد در جامعه است آیا دغدغه داریم برای کمک به آنها برای ازدواج قدمی برداریم؟ سراغ ائمه جمعه و جماعات و خواص و خیران برویم و زمینه ساز شویم؛ همچنین چند میلیون بیکار داریم آیا برای رفع بیکاری جوانان برنامه ریزی کرده ایم؟

 

وی تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) بعد از دفن حضرت زهرای مرضیه(س) از شدت غم و بی پناهی توانی نداشتند و به مرقد حضرت رسول(ص) پناه بردند و درددل کردند که در خطبه 202 نهج البلاغه این درددل ها آمده است، ایشان خطاب به پیامبر(ص) عرضه داشتند: ای رسول خدا(ص) دخترت به تو خبر خواهد داد که چطور امتت در ظلم و ستم به او همدست شدند!! اصرار کن که برایت بگوید چه گذشت ... عمق این فاجعه را تبیین کرده اند.

 

حجت الاسلام اباذری خاطرنشان کرد: چرا حضرت(ع) به تعبیر امت اشاره کردند؟ چون امت اسلام در مقابل آن هجوم، نظاره گر شدند و مسئولیت اجتماعی خود را انجام ندادند، لذا منتظران باید مسئولیت پذیر باشند چون از مهمترین شرایط ظهور بلوغ اجتماعی است.

 

کد خبر 1133099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha