حرکت های شورایی در فعالیت های قرآنی ناکارآمد است

خاکی گفت: علی رغم تلاش های بسیار در اداره فعالیت های قرآنی به شکل شورایی، بنابر تجربه خود، پس از گذشت چند دهه حرکت های شورایی در فعالیت های قرآنی کارآمد نیست.

 به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، رحیم خاکی، داور و قاری پیشکسوت قرآنی کشور ضمن حضور در برنامه قرآنی مصباح از شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به لزوم تحول و بازنگری در فعالیت‌های قرآنی کشور گفت: از کسانی که در شورای توسعه فعالیت قرآنی به موضوع تحول می‌پردازند بسیار تشکر می کنم و این نشان از بلوغ این شورا دارد .اینجانب از دهه ۷۰ در کنار مسئولین و زحمتکشان قرآنی کشور حضور داشته تا اینکه شورای فعالیت قرآنی به این نقطه از بلوغ و بالندگی برسد.از طرفی با توجه به حضور رسانه برای نقد و بررسی تحول و بازنگری ساختار های قرآنی این حضور را به فال نیک گرفته و بسیار شایسته وقابل تقدیر می دانم.


 

وی تصریح کرد: نباید از واقعیت ها غفلت کرد چرا که در طی چند دهه گذشته بر اساس تجربه و فهم خود اداره امور قرآنی به صورت شورایی را کارآمد نمی‌دانم. ما با حرکت های شورایی، نوشتن اسناد متعدد،  بیانیه ها  و پیش نویس های مختلف  پس از گذشت چند دهه نمی‌توانیم به جایی برسیم.


 

این قاری قرآن افزود: متاسفانه چندین استاد و کارشناس با حضور در شورای  توسعه فعالیت های قرآنی پس از مدتها به دوره می نشینند تا سند و مصوبه هایی را به تصویب برسانند اما یک مدیر بالادستی با یک امضا و یک کلیک تمام بودجه فعالیت‌های قرآنی را صفر میکند.

 

خاکی عنوان کرد:‌ اکنون مجلس شورای اسلامی مصوب کرده ۲ درصد از کل بودجه کشور به فعالیت های قرآنی اختصاص یابد سوال من اینجاست که این دو درصد از کدام پژوهش و گزارش به دست آمده است؟ زمانی که بودجه فعالیت‌های قرآنی نیم درصد از کل بودجه کشور را تشکیل می داد هیچگاه به دستگاه‌های اجرایی این بودجه اختصاص نمی یافت چه برسد اکنون که به 2 درصد هم افزایش یافت. من در همان زمان تمام تلاش و مجاهدت خود را برای گرفتن بودجه  فعالیت های قرآنی در سازمان جهاد دانشگاهی  مبذول داشتم اما به هیچ نتیجه نرسید.

 

مدیر سابق فرهنگسرای قرآن عنوان کرد:‌ در حوزه فعالیت های قرآنی مردم نهاد قرار نیست تمام فعالیت ها بر دوش مردم باشد به عنوان مثال برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم به عنوان برنامه شاخص جمهوری اسلامی ایران یا نمایشگاه بین المللی قرآن و یا آموزش های استعدادیابی و تخصصی و عمومی قرآن کریم اگر توسط یک نهاد مردمی اداره و برگزار شود کاری  بسیار خطا است.

  


 

کد خبر 1133277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha