۵۵ درصد پرونده ها در شورای حل اختلاف به سازش منجر می شود

به گفته حجت الاسلام صادقی نیارکی، ۵۵ درصد رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان با سازش همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه ۵۵ درصد رسیدگی به پرونده‌ها در شورای حل اختلاف استان زنجان با سازش همراه بوده است تاکید کرد: در معاونت توسعه حل اختلاف نهاد‌های شبه قضایی همچون نهاد داوری، میانجیگری و ستاد ملی صبر فعال هستند و تعداد قابل توجهی از پرونده‌های قضایی از این طریق منجر به صلح و سازش می‌شود.

 

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود: شورا‌های حل اختلاف می‌توانند حجم ورودی پرونده‌ها به دادگستری را کاهش دهند و از این حیث باید کارکنان این نهاد از حمایت‌های بیشتری برخوردار شوند چرا که کارشان به نوعی مجاهدت محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تقویت فرهنگ مصالحه و اصلاح ذات البین در قرآن کریم بار‌ها مورد اشاره قرار گرفته و از منظر دین مبین اسلام، صلح و سازش اهمیت والایی دارد تاکید کرد: شورا‌های حل اختلاف افتخار دستگاه قضایی هستند و وظیفه خطیر و سنگینی را برعهده دارند.

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی بر نقش این نهاد در کاهش اطاله دادرسی در محاکم اشاره کرد و افزود: جلوگیری از سرازیرشدن پرونده‌ها به محاکم قضایی در کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها بسیار تاثیرگذار است و جلب رضایت مردم را در پی خواهد داشت.

کد خبر 1133313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha